Άγρια κόντρα» ξέσπασε ανάμεσα στην υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, και τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με αφορμή την κυκλοφορία και στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα.

Στην επιστολή της, η υπουργός ζήτησε από τον Δήμο Αθηναίων να εξετάσει μέτρα που θα προστατεύουν τους πεζούς και τα Άτομα με Αναπηρία, επικαλούμενη αναφορές και παρατηρήσεις για εμπόδια σε πεζοδρόμια, ράμπες και διαβάσεις. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε σε επιστολή της Εθνικής Ομοσπονδίας Κινητικά Αναπήρων, που επισημαίνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πιο ευάλωτες ομάδες πολιτών.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου υπογράμμισε ότι, ενώ τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν μέρος της στρατηγικής για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, η ανάπτυξή τους δεν μπορεί να γίνεται χωρίς κανόνες και οργανωμένες ρυθμίσεις.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων επισήμανε ότι η λειτουργία των πατινιών υπάγεται στη νομοθεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και ότι η δυνατότητα των δήμων να ορίζουν θέσεις στάθμευσης είναι προαιρετική.

Ο Δήμος Αθηναίων, όπως αναφέρεται στην απάντηση του δημάρχου, έχει εκπονήσει σχέδιο κανονιστικής πράξης για τη ρύθμιση της στάθμευσης και της τιμολόγησης των ηλεκτρικών πατινιών, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. Παράλληλα, ο Δήμος συνεργάζεται με φορείς Ατόμων με Αναπηρία, στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας για την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη, προκειμένου να διασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης για όλους τους πολίτες.

Το υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ανακοίνωση, μέσω της οποίας απαντά στον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, για την κυκλοφορία και την στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Για τον κ. Δούκα δεν αποτελεί έκπληξη ότι για όλα φταίνε οι άλλοι. Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα υπεύθυνα καθήκοντα του Δημάρχου Αθηναίων έχει υιοθετήσει μία συρρικνωμένη αντίληψη για τις ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης και μία διευρυμένη σε ό,τι άλλο αφορά στο πρόσωπό του, καθώς βρήκε και τον χρόνο να διεκδικήσει, χωρίς επιτυχία, την προεδρία του ΠΑΣΟΚ.

Τώρα και για τα πατίνια του φταίνε οι άλλοι και συγκεκριμένα το υπουργείο Ανάπτυξης. Ο κ. Δούκας μπερδεύει την ίδρυση μιας εταιρείας, όπου πράγματι η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει απλοποιήσει τα πράγματα μειώνοντας τη γραφειοκρατία -που είναι ευθύνη του υπουργείου Ανάπτυξης- και των ρυθμίσεων που αφορούν σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που καθορίζονται από άλλες νομοθετικές διατάξεις.

Στην περίπτωση των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων ο νόμος 5209/2025 είναι ξεκάθαρος.

Ας ξεκινήσουμε με τους ορισμούς που περιλαμβάνονται στο ‘Αρθρο 3 για να ενημερωθεί σωστά και ολοκληρωμένα ο κ. Δούκας.

“17. «Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα (Ε.Π.Η.Ο.)»: Το όχημα που κινείται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 858/2018/ ΕΕ, του Κανονισμού 168/2013/ΕΕ, της Οδηγίας 2009/48/ ΕΚ και της Οδηγίας 2007/46/ΕΚ. α) Στα οχήματα αυτά υπάγονται τα κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα: αα) πατίνια (e-scooters), αβ) τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards)… “.

Και στην Παρ.9 ‘Αρθρο 112:

“ζ) Με απόφαση του οικείου ∆ημοτικού Συμβουλίου ή της δημοτικής επιτροπής στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους καθορίζονται σε κατοικημένες περιοχές ειδικοί χώροι στάθμευσης Ε.Π.Η.Ο. σύμφωνα με την παρ. 18.”.

Ελπίζουμε να βοηθήσαμε τον κ. Δούκα να μάθει τις υποχρεώσεις και τις αρμοδιότητές του».