Η έρευνα για το έγκλημα των Τεμπών φέρνει στο φως νέα ερωτήματα, καθώς το επικείμενο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) δεν προσφέρει ξεκάθαρες απαντήσεις σχετικά με τις εκρήξεις και την πυρκαγιά που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Το πολυαναμενόμενο πόρισμα θα παρουσιαστεί την Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου, στις 10:00 π.μ., στην αίθουσα Τύπου της ΕΣΗΕΑ.

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν επαρκούν για να ερμηνεύσουν πλήρως το φαινόμενο της πυρόσφαιρας που καταγράφηκε μετά τη σύγκρουση.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί εκτιμούν πως τα έλαια σιλικόνης που υπήρχαν στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν μπορούν να δικαιολογήσουν το μέγεθος της φωτιάς.

Για τη διερεύνηση του ζητήματος, η επιτροπή έχει ήδη ζητήσει την επιστημονική γνώμη ενός από τα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, ενώ αναμένεται και η σχετική ανάλυση από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται ιδιαίτερα σε βιντεοληπτικό υλικό που έχει κατατεθεί στη Δικαιοσύνη. Τα νέα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας τη νύχτα της τραγωδίας που ως δια μαγείας εμφανίστηκαν τις τελευταίες ημέρες, έχουν εξεταστεί από ειδικούς πραγματογνώμονες, ωστόσο, φαίνεται να δημιουργούν περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις, ενισχύοντας το σενάριο των «αντικρουόμενων στοιχείων» που επικαλείται η επιτροπή.

Το πόρισμα δεν περιορίζεται αποκλειστικά στα γεγονότα της μοιραίας νύχτας, αλλά ερευνά και τους παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτή.

Συγκεκριμένα, αναδεικνύει τις ελλείψεις στη σιδηροδρομική τεχνολογία ασφαλείας, καθώς και τα ανεπαρκή πρωτόκολλα προστασίας που εφαρμόζονταν μέχρι το δυστύχημα.

Επιπλέον, στο κείμενο διατυπώνονται περίπου 15 προτάσεις ασφαλείας προς τους αρμόδιους φορείς (ΟΣΕ, Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων – ΡΑΣ), συμπεριλαμβανομένου και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Παράλληλα, το πόρισμα ασκεί κριτική στη διαχείριση του χώρου του δυστυχήματος, επισημαίνοντας πως υπήρξαν ελλείψεις στη συλλογή κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων.

Ένα ξεχωριστό κεφάλαιο αφιερώνεται στην εξέλιξη της σιδηροδρομικής υποδομής από το 2023 μέχρι σήμερα. Παρόλο που γίνονται προσπάθειες βελτίωσης, διαπιστώνεται ότι η πρόοδος είναι αργή και οι καθυστερήσεις παραμένουν αισθητές.