Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, διευκρίνησε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή για το «καλάθι του φτωχού» που θα δημιουργηθεί σε κάθε σούπερ μάρκετ, ότι τα προϊόντα που θα περιλαμβάνει θα… ακριβαίνουν απλά δεν θα ακριβαίνουν όπως τα άλλα προϊόντα!

Με λίγα λόγια στο τέλος το «καλάθι» θα είναι απλησίαστο…

Όπως είπε «ο σκοπός είναι το καλάθι αυτό να ανατιμάται με πιο αργό ρυθμό από όσο συμβαίνει σε άλλα προϊόντα».

Απαντώντας στα ερωτήματα του Γιώργου Παπαδάκη και της Μαρίας Αναστασοπούλου, οι οποίοι μετέφεραν διαμαρτυρίες και σχόλια πολλών τηλεθεατών για τα προϊόντα που θα περιλαμβάνονται στο «καλάθι», στην βάση των 31 κατηγοριών που υποδείχθηκαν από το Υπ. Ανάπτυξης, ο κ. Αναγνωστόπουλος είπε ότι αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις, αλλά «για να είναι αποτελεσματικό ένα τέτοιο καλάθι, πρέπει να είναι περιορισμένο, διότι αν το ανοίξουμε σημαντικά, θα μειωθεί η ουσία του».

">

«Θα προσπαθήσουν να συγκρατηθούν οι τιμές, με ιδιωτική πρωτοβουλία και στην λογική του ανταγωνισμού», σημείωσε για τα προϊόντα στο «καλάθι», σημειώνοντας ακόμη πως «Ο σκοπός είναι το καλάθι αυτό να ανατιμάται με πιο αργό ρυθμό από όσο συμβαίνει σε άλλα προϊόντα», λέγοντας ότι «για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις ανατιμήσεις, μειώνεται η επιβάρυνση που μπορεί να έχουν για την αγορά αυτών των βασικών προϊόντων».

Ο Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ανέφερε ότι «οι ανατιμήσεις που βλέπουμε σε όλα τα προϊόντα δεν οφείλονται σε αισχροκέρδεια, αυτές υπάρχουν αλλά είναι περιορισμένες περιπτώσεις. Οι αυξήσεις τιμών οφείλονται στην αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς».

Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος διευκρίνισε πως «κάθε σούπερ μάρκετ μπορεί να περιλάβει όποιο προϊόν κρίνει κατάλληλο για να βάλει σε αυτό το καλάθι. Αν εμείς προτείναμε συγκεκριμένο προϊόν να μπει σε κάθε καλάθι, θα ετίθετο θέμα ανταγωνισμού. Κάθε εταιρεία θα πρέπει να προσέχει τα προϊόντα στο καλάθι της, ώστε να μην έχουν μεγάλες ανατιμήσεις, γιατί αυτό θα βλάψει και την φήμη της εταιρείας», ενώ συμπλήρωσε πως κάθε σούπερ μάρκετ θα αποφασίσει και ποια σήμανση θα υπάρχει σε αυτά για να τα αναγνωρίζουν οι καταναλωτές.

«Η λίστα αυτή είναι δυναμική, θα υπάρχουν αλλαγές, αλλά οι βασικές κατηγορίες είναι αυτές που έχουν περιγραφεί. Τα προϊόντα θα μπορούν να αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, κάθε 15 ημέρες θα αλλάζουν τα προϊόντα στο καλάθι κάθε σούπερ μάρκετ», σημείωσε ο Γ.Γ. Εμπορίου.

Σημείωσε ακόμη ότι «οι προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν καλύπτουν όλα τα προϊόντα στο καλάθι, αλλά μερικά από αυτά», καθώς και ότι από τις 31 κατηγορίες «λείπουν τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς πωλούνται φθηνότερα στις λαϊκές και προτρέπονται οι καταναλωτές να ψωνίζουν από εκεί. Αντιστοίχως, για τα νωπά κρέατα που πωλούνται στα κρεοπωλεία, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για λόγους ανταγωνισμού».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σχετικά με το πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται το μέτρο, «σε 10 – 15 ημέρες υπολογίζουμε να έχουμε ολοκληρώσει όλη την διαδικασία και να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο από τα τέλη Οκτωβρίου».