Το Πανεπιστήμιο του Cambridge απέδειξε πως το ChatGPT έχει τα τρωτά του σημεία, αφού έκανε πολλά λάθη και δεν κατάφερε να λύσει μαθηματικό πρόβλημα του Πλάτωνα.

Ειδικότερα, νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Cambridge αποκάλυψε πως το ChatGPT δυσκολεύεται σε μαθηματικές προκλήσεις, κάνοντας λάθη στο διάσημο πλατωνικό πρόβλημα του «διπλασιασμού του τετραγώνου», όπως θα έκανε οποιοσδήποτε μαθητής.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, απέδειξε πώς το ChatGPT-4 απαντά σε ένα από τα αρχαιότερα μαθηματικά προβλήματα, τον διπλασιασμό του τετραγώνου που περιγράφει ο Πλάτωνας στον «Μένωνα». Στον διάλογο, ο Σωκράτης καθοδηγεί έναν νέο σκλάβο να ανακαλύψει ότι το νέο τετράγωνο πρέπει να έχει πλευρές ίσες με τη διαγώνιο του αρχικού, καταδεικνύοντας την έμφυτη φύση της γνώσης.

Οι ερευνητές υπέβαλαν στο ChatGPT-4 την ίδια πρόκληση, με σωκρατικού τύπου ερωτήσεις αλλά και σκόπιμα παραπλανητικές εκδοχές του προβλήματος. Αντί να αξιοποιήσει την ήδη καταγεγραμμένη γεωμετρική λύση, το μοντέλο αυτοσχεδίασε με αλγεβρικές μεθόδους, οδηγούμενο σε λάθη παρόμοια με αυτά που θα έκανε ένας μαθητής. Μόνο μετά από επίμονη καθοδήγηση πρότεινε τη σωστή γεωμετρική απάντηση.

Το αποτέλεσμα της μελέτης αποκάλυψε ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Η έρευνα καταδεικνύει πως η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με τον ανθρώπινο νου, πειραματιζόμενη, υποθέτοντας και κάνοντας λάθη, ένα εύρημα που θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά το μέλλον της μαθηματικής διδασκαλίας.