Έρευνα που διεξήχθη στην Ολλανδία μετά την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, έδειξε πως το μαθησιακό περιβάλλον βελτιώθηκε σημαντικά.

Η έρευνα έγινε σε 317 διευθυντές σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, 313 δημοτικών σχολείων και σε 12 ομάδες εστίασης με εκπαιδευτικούς, βοηθούς διδασκαλίας, μαθητές και γονείς. Τα περισσότερα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανέφεραν ότι τα παιδιά ήταν ευκολότερο να συγκεντρωθούν (75%) και ότι το κοινωνικό περιβάλλον ήταν καλύτερο (59%).

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει ο Guardian, οι ερευνητές λένε ότι και η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών έχει βελτιωθεί.

Περίπου τα μισά από τα ειδικά σχολεία, όπου υπάρχουν εξαιρέσεις για συσκευές υποστήριξης της μάθησης, ανέφεραν ότι η απαγόρευση είχε θετικό ή πολύ θετικό αποτέλεσμα.

Στα δημοτικά σχολεία, όπου η επίδραση των smartphone δεν ήταν πολύ μεγάλη, το ένα τέταρτο ήταν θετικό σε αυτό.

Οι εθνικές κατευθυντήριες γραμμές, που θεσπίστηκαν τον Ιανουάριο του 2024, συνιστούν την απαγόρευση των smartphone στις αίθουσες διδασκαλίας. Σχεδόν τα δύο τρίτα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ζητούν από τους μαθητές να αφήσουν τα τηλέφωνά τους στο σπίτι ή να τα βάλουν σε ντουλάπια.

Σύμφωνα με στοιχεία, στην Ολλανδία το 96% των παιδιών μπαίνουν στο Διαδίκτυο σχεδόν καθημερινά, κυρίως μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.