Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της General Motors να εγκαταστήσει δεκάδες συνεργατικά ρομπότ σε εργοστάσιο του Ντιτρόιτ, λίγες εβδομάδες μετά την απόλυση περισσότερων από 1.000 εργαζομένων.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθέτησε περίπου 50 cobots στις εγκαταστάσεις του Factory Zero, στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της για την αυτοματοποίηση της παραγωγής και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα ρομπότ, τα οποία κατασκευάζονται από τη FANUC, εργάζονται δίπλα στους εργαζομένους στη γραμμή συναρμολόγησης, αναλαμβάνοντας εργασίες όπως η τοποθέτηση εξαρτημάτων στα οχήματα.

Η κίνηση αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση του συνδικάτου UAW Local 22, το οποίο υποστηρίζει ότι η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να αντικαταστήσει ανθρώπινες θέσεις εργασίας.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου, Τζέιμς Κότον, δήλωσε ότι η παρουσία των ρομπότ μετά τις μαζικές απολύσεις δημιουργεί μεγάλη ανησυχία στους εργαζομένους.

«Είναι πάντοτε ανησυχητικό όταν βλέπεις ρομπότ να εισέρχονται σε ένα εργοστάσιο, ιδιαίτερα μετά την απόλυση περισσότερων από χιλίων ανθρώπων. Αν αυτό είναι το μέλλον, τότε οι θέσεις εργασίας αφαιρούνται από τους ανθρώπους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το συνδικάτο έχει ήδη καταθέσει επίσημες καταγγελίες κατά της GM, εκφράζοντας παράλληλα προβληματισμούς για την ασφάλεια όσων εργάζονται κοντά στα νέα συστήματα αυτοματισμού.

Από την πλευρά της, η General Motors υποστηρίζει ότι η εγκατάσταση των ρομπότ δεν αποσκοπεί στην αντικατάσταση εργαζομένων, αλλά στη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Κέβιν Κέλι, τόνισε ότι τα νέα ρομπότ συμβάλλουν στη μείωση της σωματικής καταπόνησης, στη βελτίωση της εργονομίας και στην αύξηση της ευελιξίας του εργοστασίου.

Η υπόθεση επαναφέρει στο προσκήνιο τη μεγάλη συζήτηση γύρω από τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης στη βιομηχανία, με τα συνδικάτα να προειδοποιούν για απώλεια θέσεων εργασίας και τις εταιρείες να υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία αποτελεί αναγκαίο βήμα για το μέλλον της παραγωγής.