
Η πρόσφατη διακοπή του PSN προκάλεσε αναστάτωση σε εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, με τη Sony να ξεκαθαρίζει πως το πρόβλημα δεν προήλθε από κυβερνοεπίθεση, αλλά από εσωτερική λειτουργική δυσλειτουργία.
Μετά από 24 ώρες εκτός λειτουργίας, τη μεγαλύτερη διακοπή από το 2011, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αποζημιώσει τους συνδρομητές του PS Plus με πέντε επιπλέον ημέρες υπηρεσίας. Ωστόσο, αρκετοί παίκτες θεωρούν πως αυτή η αποζημίωση είναι ανεπαρκής, συγκρίνοντάς τη με τις πιο γενναιόδωρες αποζημιώσεις που είχαν προσφερθεί στο παρελθόν για ανάλογες περιπτώσεις.
Σύμφωνα με το Forbes, η αποζημίωση περιορίζεται σε πέντε ημέρες δωρεάν συνδρομής στο PSN, που σημαίνει ότι η τρέχουσα συνδρομή του κάθε χρήστη θα παραταθεί κατά πέντε ημέρες. Για εκείνους που σκοπεύουν να διατηρήσουν τη συνδρομή τους για περισσότερο διάστημα, η συγκεκριμένη προσφορά μοιάζει αμελητέα, καθώς δεν καλύπτει πλήρως τις συνέπειες της πολύωρης διακοπής.
Πολλοί περίμεναν κάποια μορφή πίστωσης στο κατάστημα, ωστόσο φαίνεται πως η Sony δεν έχει προβλέψει κάτι τέτοιο. Δεδομένου του μεγέθους του δικτύου PSN, η εταιρεία προφανώς αποφεύγει να προχωρήσει σε οικονομικές αποζημιώσεις, και προτιμά να παραμείνει σε κάτι πιο συμβολικό, όπως οι πέντε ημέρες επιπλέον υπηρεσίας.
Το 2024, το PSN είχε 116 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά. Αν η Sony προσέφερε ακόμη και 5 δολάρια σε κάθε χρήστη για αγορές, το κόστος θα ξεπερνούσε το μισό δισεκατομμύριο δολάρια.
Ωστόσο, η αποζημίωση των πέντε ημερών φαίνεται μικρή, αν αναλογιστεί κανείς την αντίστοιχη αποζημίωση του 2011, όταν η Sony προσέφερε δωρεάν παιχνίδια στους χρήστες, καθώς τότε η διακοπή είχε διαρκέσει εβδομάδες, όχι απλώς μία ημέρα.
Η διακοπή των 24 ωρών είναι πολύ σπάνια για τη βιομηχανία, και πολλοί την είχαν συνδέσει με μια πιθανή κυβερνοεπίθεση. Παρά την αιτία της «λειτουργικής αποτυχίας», η Sony οφείλει να διασφαλίσει ότι κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον.