«Θύελλα» αντιδράσεων προκάλεσε εταιρεία που παρουσίασε εφαρμογή, η οποία με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, «ζωντανεύει» τους νεκρούς συγγενείς.

Ειδικότερα, μια νέα εταιρεία ΑΙ έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στο διαδίκτυο μετά την κυκλοφορία μιας εφαρμογής που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν διαδραστικά ψηφιακά avatars συγγενών που δεν βρίσκονται πια στη ζωή.

">

Η startup 2Wai, με έδρα το Λος Άντζελες, έγινε viral όταν ο συνιδρυτής Calum Worthy δημοσίευσε ένα βίντεο που παρουσιάζει την τεχνολογία.

Το κλιπ δείχνει μια έγκυο να μιλά στο κινητό της με μια ΑΙ αναπαράσταση της μητέρας της, που έχει «φύγει» από τη ζωή.

Στη συνέχεια το βίντεο μεταφέρεται 10 μήνες αργότερα, με την ΑΙ «γιαγιά» να διαβάζει παραμύθι στο μωρό.

Αργότερα, το παιδί -πλέον αγόρι σχολικής ηλικίας- συζητά χαλαρά με την ψηφιακή γιαγιά ενώ περπατά προς το σπίτι από το σχολείο.

Το βίντεο τελειώνει με τον ενήλικο γιο να λέει στη ψηφιακή γιαγιά πως πρόκειται να γίνει προγιαγιά.

«Με την 2Wai, τρία λεπτά μπορούν να κρατήσουν για πάντα», αναφέρει το βίντεο.

Η εφαρμογή, που είναι ήδη διαθέσιμη, επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν αυτό που η 2Wai ονομάζει HoloAvatar. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτά τα avatars «μοιάζουν και μιλούν όπως εσείς, και μάλιστα μοιράζονται τις ίδιες αναμνήσεις».

Η ιδέα συγκρίθηκε άμεσα με το Be Right Back, το ανατριχιαστικό επεισόδιο του Black Mirror (2013), όπου μια γυναίκα πενθεί χρησιμοποιώντας ένα ΑΙ αντίγραφο του νεκρού συντρόφου της. Αναμενόμενα, οι αντιδράσεις στα social media ήταν έντονες.

Πολλοί χαρακτήρισαν το βίντεο «τροφή για εφιάλτες» και «δαιμονικό», ενώ κάποιοι ζήτησαν αυτή η τεχνολογία «να καταστραφεί».

Οι επικριτές λένε πως η ιδέα παραβιάζει συναισθηματικά όρια και κινδυνεύει να αντικαταστήσει το πραγματικό πένθος με τεχνητή παρηγοριά.

Η παρουσίαση ενός παιδιού που αναπτύσσει διαχρονικό δεσμό με ένα ΑΙ αντίγραφο της γιαγιάς του προκάλεσε τις πιο έντονες αντιδράσεις.

Θεατές αναρωτήθηκαν κατά πόσο τέτοια τεχνολογία μπορεί να αλλοιώσει τη μνήμη, την προσκόλληση και τη διαδικασία της απώλειας.

Η κατακραυγή αναζωπύρωσε ευρύτερες ανησυχίες για την πορεία της ΑΙ.

Παρά τις αντιδράσεις, η εφαρμογή συνεχίζει να τραβά την προσοχή. Το προωθητικό βίντεο έχει ήδη ξεπεράσει τις 18,7 εκατ. προβολές στο X.