Yπήρξε μια εποχή -περίπου στα 60s και στις αρχές των 70s- που η πιο λαμπρή πτυχή της ελληνικής showbiz μπορούσε να συνοψιστεί μέσα σε δυο λέξεις: Φίνος Φιλμ.

Ειδικά αν ήσουν ηθοποιός και κατάφερνες να βρεις την άκρη να χωθείς μέσα στις ταινίες της εν λόγω εταιρίας παραγωγής, τότε ήταν σαν να σου ανοίγει η πόρτα στην χλιδή και τα λεφτά.

Υπό αυτή την έννοια, μπόλικοι θα ήθελαν πολύ να έχουν την τύχη της Κατερίνας Γώγου. Το παρατσούκλι της: «μπέμπα». Προσωπική ανακάλυψη και αδυναμία του ίδιου του Φίνου, η Κατερίνα Γώγου θεωρήθηκε πολύ μεγάλο ερμηνευτικό ταλέντο και ήδη από τα 20 της είχε αρχίσει να εμφανίζεται σε μεγάλες παραγωγές της εποχής.

«Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», «Δεσποινίς Διευθυντής», «Γάμος αλά ελληνικά», «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», «Μια τρελή-τρελή οικογένεια»: παίζοντας πάντα δεύτερους ρόλους αλλά όντας εξόφθαλμο πως κάποια στιγμή θα κάνει το μεγάλο μπαμ, η Γώγου μέχρι τα 25 της ήταν ξεκάθαρο πως αν ήθελε θα μπορούσε να κάνει πολύ μεγάλη καριέρα στο ελληνικό σινεμά.

">

Όμως η Κατερίνα Γώγου ήταν ένας πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος. Δεν της έκαναν ιδιαίτερη αίσθηση όλα αυτά, δεν την ενδιέφερε να είναι διάσημη και πλούσια. Οι ευαισθησίες της για τον κόσμο στον οποίο ζούσε ήταν τόσο έντονες που αναπόφευκτα την απομάκρυναν από τα λαμπερά φώτα της δημοσιότητας. Όταν πέθανε, το 1993, μόλις στα 53 της από αυτοκτονία, το προφίλ που άφησε πίσω της ήταν εντελώς διαφορετικό από αυτό με το οποίο αρχικά ξεκίνησε.

Διανύοντας μια πολιτικοποιημένη πορεία που ξεκίνησε από την αντίσταση στη Χούντα και φτάνοντας μέχρι και το να μιλά αμιγώς πολιτικά μέσα από τα αντισυμβατικά ποιήματά της που καθόρισαν την υποκουλτούρα των 80s, η Γώγου κατοχυρώθηκε με τα χρόνια ως μια από τις πιο εμβληματικές και χαρακτηριστικές φιγούρες του ελληνικού underground: μαζί με τον Παύλο Σιδηρόπουλο και τον Νικόλα Άσιμο συγκροτεί μάλλον την «Αγία Τριάδα» αυτής της κατηγορίας.

Αναρχική, οργισμένη, μποέμ, με μια βαθιά «αθηναϊκή» μελαγχολία να καθορίζει τις ποιητικές της συλλογές, αντί για «μπέμπα» -όπως την αποκαλούσε ο καλλιτεχνικός της περίγυρος στα πρώιμα, «φωτεινά» χρόνια της-κατέληξε να χαρακτηρίζεται ως «Μαγιακόφσκι των Εξαρχείων». Μάλιστα, κάποια στιγμή η Γώγου συνδέθηκε από την αστυνομία ακόμα και με την 17 Νοέμβρη, χωρίς ποτέ ωστόσο να αποδειχθεί πως όντως υπήρχε κάποια σχέση ανάμεσα στην ίδια και την εν λόγω οργάνωση.