Η απόφαση του Αμερικανικού Πενταγώνου την 1η Ιουνίου για κατάργηση του radar έρευνας όγκου στα καταδρομικά DDG-1000 έρχεται μετά από μια αναθεώρηση του προγράμματος λόγω υπέρβασης του κόστους.

Η απόφαση του Αμερικανικού Πενταγώνου την 1η Ιουνίου για κατάργηση του radar έρευνας όγκου στα καταδρομικά DDG-1000 έρχεται μετά από μια αναθεώρηση του προγράμματος λόγω υπέρβασης του κόστους.

Η απώλεια του radar έρευνας όγκου S ζώνης συχνοτήτων σημαίνει ότι τα σκάφη θα βασίζονται μόνο στο SPY-3 (Χ ζώνης συχνοτήτων) πολλαπλών λειτουργιών σύστημα.

Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για εξοικονόμηση εως και $600 εκατ συνολικά για τα τρία σκάφη της κλάσης. Παράλληλα, η επίτευξη Αρχικής Επιχειρησιακή Ικανότητας μετατοπίστηκε για το 2016, από το 2015 που ήταν αρχικά.

Η απόφαση μείωσης του αριθμού της κλάσης από επτά σε τρία ήταν αυτή που οδήγησε σε υπέρβαση του κόστους ανα μονάδα και οδήγησε στην αναδιάρθρωση του προγράμματος. Οι προτεραιότητες αντιβαλλιστικής άμυνας είχαν οδηγήσει τότε (2008) το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ να επιλέξει την ναυπήγηση περισσότερων DDG-51.

Πηγές κάνουν λόγο για μη τοποθέτηση του VSR στα Zumwalt λόγω των μελλοντικών σχεδίων του Ναυτικού των ΗΠΑ να αποκτήσουν τα σκάφη ανώτερες ικανότητες αντιβαλλιστικής άμυνας με την επιλογή τοποθέτησης σε ύστερο στάδιο του προγράμματος του Αντιαεροπορικής Άμυνας Radar (AMDR) το οποίο βρίσκεται στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης του. Το radar -σύμφωνα με τον προγραμματισμό- αναμένεται να εγκατασταθεί στα σκάφη της τρίτης διαμόρφωσης (Flight III) των DDG-51, το πρώτο εκ των οποίων αναμένεται να παραγγελθεί το 2016. Το σύστημα θα διαθέτει εκ σχεδίασης δυνατότητες αντιμετώπισης βαλλιστικών πυραύλων μεγάλης εμβέλειας, ακόμη και διηπειρωτικών.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!