Το φως της δημοσιότητας βλέπει λίγες ημέρες πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου βίντεο από το Ελληνικό, το οποίο ήταν ένα από τα μεγαλύτερα project της κυβέρνησης, η οποία είχε στείλει υπουργούς της να ποζάρουν με μπουλντόζες, ωστόσο ακόμα παραμένει χωράφι! 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα των Data Journalists οι οποίοι επιχείρησαν να μετρήσουν την πρόοδο των εργασιών στο Ελληνικό πετώντας με drone πάνω από το πρώην αεροδρόμιο, «το αποτέλεσμα της κατόπτευσης σήμερα είναι απογοητευτικό όχι μόνο για όσους πείστηκαν από τις τότε διαβεβαιώσεις (σ.σ. της κυβέρνησης Μητσοτάκη) αλλά και για όσους παρακολουθούν την επιλεκτική ενημέρωση, κυρίως διαφημιστικού χαρακτήρα, που κατά καιρούς επιτρέπει» η Lamda Development.

Οι ίδιοι αναφέρουν ότι μεγάλο μέρος της έκτασης παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο σε σχέση με όταν το αεροδρόμιο ήταν σε λειτουργία καθώς «εκατοντάδες μέτρα ασφαλτοστρωμένων διαδρόμων προσγείωσης διατηρούνται, σε βαθμό που θα μπορούσε ακόμη και σήμερα ένα μικρό αεροπλάνο να προσγειωθεί».

">

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, «οι βαθιές εκσκαφές που απαιτούνται για την καθαίρεσή τους έχουν προχωρήσει ελάχιστα». Επίσης «στην νότια πλευρά, προς την Γλυφάδα, οι εργασίες αποξήλωσης των διαδρόμων προσγείωσης αλλά και της παχιάς στρώσης τσιμέντου που διαμόρφωνε χώρους στάθμευσης αεροσκαφών έκτασης εκατοντάδων στρεμμάτων, προχωρούν χαρακτηριστικά αργά».

Αξίζει να σημειωθεί ότι Data Journalists περιγράφουν χαρακτηριστικά την εικόνα μιας «μοναχικής» μπουλντόζας η οποία, «πάσχιζε να σπάσει την σκληρή τσιμεντένια κρούστα».

«Ακόμη πιο χαρακτηριστική είναι η σύγκριση των εικόνων του δικού μας drone με εκείνες που περιλαμβάνονται σε βίντεο από το κανάλι Drone Views/Zisimos Zizos στο Youtube, που γυρίστηκε πριν οκτώ μήνες τον Αύγουστο του 2022. Τότε τα μηχανήματα είχαν σπάσει τα τσιμέντα στην νότια πλευρά της έκτασης αλλά τόσον καιρό μετά, το μόνο που έχει αλλάξει είναι ότι απλώς απομακρύνθηκαν τα μπάζα τα οποία πλέον, οδηγούνται σε χώρο που βρίσκεται μπροστά από τον πρώην Ανατολικό Αερολιμένα και μετατρέπονται επιτόπου σε αδρανή υλικά» αναφέρουν οι ερευνητές δημοσιογράφοι κι προσθέτουν ότι με αυτό τον τρόπο «εξοικονομείται για τον επενδυτή σημαντικό κόστος που θα απαιτούσε η μεταφορά των υλικών. Το αποτέλεσμα είναι, όμως, ότι μεγάλο μέρος του αυριανού “μεγαλύτερου πάρκου” έχει μετατραπεί σε χώρο αποθήκευσης λόφων από χώμα και χαλίκι ποικίλης σύστασης».

Σύμφωνα με επιστήμονες που μίλησαν στους Data Journalists η εικόνα των έργων δείχνει ότι βρισκόμαστε στην «έναρξη της αρχικής φάσης», ενώ αναφέρουν ότι «το μοναδικό έργο στο οποίο καταγράφεται όντως μια εμφανής κινητικότητα είναι εκείνο της υπογειοποίησης της παραλιακής λεωφόρου σε μήκος 1,5 χλμ. Πρόκειται για έργο κόστους 50 εκατομμυρίων ευρώ, που βρίσκεται επίσης σε αρχική φάση αν και ο κ. Αθανασίου μιλά για ολοκλήρωση ήδη “περίπου 50% των εκσκαφών και 25% των σκυροδετήσεων”. Την κατασκευή του διευκόλυνε το γκρέμισμα δεκάδων κτιρίων του πρώην Δυτικού Αερολιμένα που ξεκίνησε όταν το Ελληνικό ανήκε ακόμη στο Δημόσιο, πριν η Lamda πληρώσει την πρώτη δόση του τιμήματος. Σε κάθε περίπτωση, όταν ολοκληρωθεί το έργο θα αντιστοιχεί στο 0,625% της συνολικής επένδυσης την οποία η Lamda ανεβάζει στο ύψος των 8 δισ. ευρώ».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερευνητές δημοσιογράφοι εκφράζουν την εκτίμηση ότι άλλος ένας λόγος που η υπογειοποίηση της παραλιακής είναι το μόνο έργο που μοιάζει να προχωρά είναι το γεγονός ότι «δίπλα του ακριβώς, βρίσκεται ο χώρος του πρώην Αθλητικού Κέντρου Αγίου Κοσμά όπου τώρα πωλούνται οικόπεδα για βίλες».