Ανάσα για χιλιάδες επιχειρήσεις φέρνει η παράταση στη β’ φάση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής, με τη νέα ημερομηνία έναρξης να μετατίθεται για την 1η Μαΐου 2026, ενώ προστίθενται νέες εξαιρέσεις που θα ισχύσουν από 1η Δεκεμβρίου 2025 έως 30 Απριλίου 2026.

Στόχος της παράτασης είναι να δοθεί χρόνος προσαρμογής, ώστε να αποφευχθούν λάθη και πρόστιμα κατά τη μετάβαση στο πλήρως ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης διακινήσεων αγαθών.

Στην α’ φάση, που παραμένει σε ισχύ, καταγράφεται ηλεκτρονικά το παραστατικό διακίνησης και διαβιβάζεται στο myDATA της ΑΑΔΕ, με ενημέρωση του λήπτη.

Η β’ φάση, που θα εφαρμοστεί το 2026, θα ενσωματώσει τα στάδια φόρτωσης, μεταφόρτωσης, παραλαβής και ποιοτικού-ποσοτικού ελέγχου, κλείνοντας ψηφιακά τον κύκλο από την αποθήκη έως τον τελικό παραλήπτη.

Υποχρέωση για συμμετοχή έχουν ήδη οι οντότητες με ακαθάριστα έσοδα άνω των 200.000 ευρώ, βάσει των δηλώσεων του 2022, καθώς και επιχειρήσεις σε «ευαίσθητους» κλάδους όπως καύσιμα, φαρμακευτικά, οικοδομικά υλικά και ελαιόλαδο.

Από την 1η Δεκεμβρίου 2025 θα ενταχθούν και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δεν είχαν έως τώρα υποχρέωση.

Οι εξαιρέσεις καλύπτουν μεταξύ άλλων αγρότες ειδικού καθεστώτος, διακινήσεις ενέργειας και νερού, εργαλεία τεχνικών, γραφεία τελετών, καθώς και ειδικές περιπτώσεις όπως ανταλλακτικά δικτύων κοινής ωφέλειας, βιομηχανικά ορυκτά, διανομή διδακτικών βιβλίων και προϊόντα Τύπου.

Η διαβίβαση μπορεί να γίνεται είτε μέσω παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης είτε μέσω εμπορικού προγράμματος διασυνδεδεμένου με την ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση διακοπής σύνδεσης, το παραστατικό εκδίδεται με ειδική ένδειξη και αποστέλλεται μόλις αποκατασταθεί η επικοινωνία.

Η έγκαιρη έκδοση και διαβίβαση παραμένει κρίσιμη, καθώς τα πρόστιμα του ΚΦΔ για καθυστερήσεις ή παραλείψεις έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 2025.