Η εμφάνιση του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, στην Αλάσκα με φούτερ που έγραφε CCCP (Σοβιετική Ένωση – Ε.Σ.Σ.Δ.) έκανε θραύση με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο ένδυμα να ξεπουλήσει μέσα σε λίγες ώρες.

Το φούτερ της εταιρείας SelSovet προκάλεσε ολονύκτιο ξεπούλημα, με την εταιρεία να σπεύδει να καλύψει τη ζήτηση στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ως αποτέλεσμα, μέχρι το πρωί ήταν διαθέσιμες μόνο προπαραγγελίες.

Για πολλούς, η επιλογή του Ρώσου ΥΠΕΞ ήταν μία δήλωση ότι η Ρωσία επιστρέφει στον χώρο των υπερδυνάμεων παίρνοντας την θέση της Σοβιετικής Ένωσης της οποίας και είναι διάδοχος.

Οι συζητήσεις για το θέμα αυτό αλλά και οι έντονες αντιδράσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Ρωσίας, μετέτρεψαν άμεσα το ενδιαφέρον για τη στάμπα στην μπλούζα του Λαβρόφ σε αυξημένη ζήτηση του ίδιου του προϊόντος.

Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου που διέθεταν το συγκεκριμένο φούτερ ανέφεραν πρωτοφανή αύξηση παραγγελιών μέσα στη νύχτα.

Η ένδειξη «εκτός αποθέματος» εμφανίστηκε μέσα σε λίγες ώρες, ενώ άλλοι πωλητές ξεκίνησαν να δέχονται προπαραγγελίες για νέα παρτίδα.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάποιοι χρήστες ανήρτησαν την επιβεβαίωση αγοράς, με κάποιους να αστειεύονται ότι «πρόλαβαν να το πάρουν προτού εξαντληθεί» και άλλους να επικρίνουν τον ενθουσιασμό ως ένδειξη αδικαιολόγητης νοσταλγίας.

Μέχρι το μεσημέρι, μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα είχαν ανακοινώσει εκτιμήσεις για νέα διαθεσιμότητα, από μία εβδομάδα έως και έναν μήνα, ενώ ήδη εμφανίζονταν απομιμήσεις σε μικρότερες πλατφόρμες.

Ειδικοί στο λιανεμπόριο σημειώνουν ότι τέτοια «viral εμπορικά φαινόμενα» προκύπτουν όταν η προβολή ενός διάσημου προσώπου συνδυάζεται με ένα φορτισμένο πολιτιστικό ή πολιτικό σύμβολο, δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για μια εκρηκτική αύξηση πωλήσεων, που αποδεικνύεται ωστόσο βραχύβια.