Η Κίνα θα κατασκευάσει τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο, που θα έχει την ονομασία Βohai Strait Tunnel, και θα περιλαμβάνει δύο παράλληλους αγωγούς για τρένα υψηλής ταχύτητας, συνδέοντας τις πόλεις Νταλιάν και Γιαντάι.

Το έργο αναμένεται να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από τις 6 έως 8 ώρες σε μόλις 40 λεπτά, παρέχοντας μια ταχύτερη και αποδοτικότερη εναλλακτική στη σημερινή σιδηροδρομική και θαλάσσια σύνδεση, όπως το Bohai Train Ferry.

Τα 90 χιλιόμετρα της σήραγγας θα βρίσκονται κάτω από τον βυθό της θάλασσας

Το έργο θα έχει μήκος 122 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 90, θα βρίσκονται κάτω από τον βυθό της θάλασσας, υπερβαίνοντας κατά πολύ άλλα μεγάλα τούνελ όπως το Channel Tunnel και την υποθαλάσσια σήραγγα Seikan της Ιαπωνίας.

Τα τρένα που θα διέρχονται, θα κινούνται με ταχύτητες άνω των 240 χιλιομέτρων/ώρα, ταχύτητα σχεδόν διπλάσια από εκείνη με την οποία κινούνται τα τρένα της Eurostar.

Η κατασκευή αναμένεται να διαρκέσει από 10 έως 15 χρόνια, ενώ τα έργα θα περιλαμβάνουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας όπως αισθητήρες δομικής αντοχής, σύγχρονα συστήματα εξαερισμού, στεγανοποίηση και εξόδους κινδύνου, δεδομένου ότι η περιοχή είναι σεισμογενής.

Η σύνδεση δυο σημαντικών βιομηχανικών κόμβων

Οι δύο πόλεις που θα συνδεθούν αποτελούν σημαντικούς βιομηχανικούς κόμβους.

Το Νταλιάν έχει εξελιχθεί σε κέντρο χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ναυτιλίας και logistics, ενώ το Γιαντάι έχει αναπτυχθεί σε τομείς όπως η πετροχημεία, η αυτοκινητοβιομηχανία, η ηλεκτρονική, η φαρμακοβιομηχανία και η τεχνολογία αιχμής.

Το νέο τούνελ θα ενισχύσει τις οικονομικές δραστηριότητες και θα αποσυμφορήσει κρίσιμες σιδηροδρομικές γραμμές, παρακάμπτοντας μεγάλα αστικά κέντρα όπως το Πεκίνο και η Τιαντζίν.

Ωστόσο, το έργο έχει προκαλέσει ανησυχίες στις περιβαλλοντικές οργανώσεις, καθώς η περιοχή αποτελεί σημαντικό βιότοπο για την άγρια ζωή, ιδιαίτερα για τη σπάνια φώκια με κηλίδες, που προστατεύεται ως είδος υπό εξαφάνιση Κατηγορίας 2.

Έχουν προταθεί ζώνες προστασίας μέσα στην περιοχή κατασκευής ενώ παράλληλα οι επιστήμονες τονίζουν την ανάγκη εκτενούς μελέτης όλων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων πριν προχωρήσει η υλοποίηση του έργου.

Η Κίνα βλέπει το έργο ως στρατηγική επένδυση για τη βελτίωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας, την τόνωση της βιομηχανίας και την ενίσχυση των μεταφορών στη Βόρεια και Ανατολική Κίνα.

Παράλληλα το τούνελ αναμένεται να αποτελέσει ορόσημο της μηχανικής και της υποδομής στη χώρα. Η σημασία του είναι τόσο οικονομική όσο και κοινωνική, καθώς θα συνδέσει βιομηχανικές περιοχές και θα διευκολύνει την κίνηση αγαθών και επιβατών με ασφάλεια και ταχύτητα.