Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, δήλωσε από το Άμπου Ντάμπι ότι το Ιράν δεν θα έχει τη δυνατότητα να επιβάλει τέλη διέλευσης σε πλοία που περνούν από το Στενό του Ορμούζ, στο πλαίσιο οποιασδήποτε τελικής συμφωνίας με την Ουάσιγκτον.

Ο ίδιος τόνισε ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα ήταν αντίθετο με το διεθνές δίκαιο, επισημαίνοντας τη σημασία των Στενών του Ορμούζ ως κρίσιμης θαλάσσιας οδού για την παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια.

Αναφερόμενος στον Λίβανο, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα προχωρούν σε απευθείας διαπραγματεύσεις με τη λιβανική κυβέρνηση. Παράλληλα, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική αποκλιμάκωση των συγκρούσεων στην περιοχή όσο φιλοϊρανικές οργανώσεις συνεχίζουν επιθέσεις με πυραύλους, προσθέτοντας ότι το ζήτημα θα τεθεί «την κατάλληλη στιγμή».

Ο Μ.Ρούμπιο πραγματοποιεί περιοδεία στη Μέση Ανατολή, με σταθμούς στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, όπου θα συμμετάσχει σε σύνοδο του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου.

Στόχος της επίσκεψής του είναι η ενίσχυση των σχέσεων με τους συμμάχους των ΗΠΑ στην περιοχή και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μετά την πρόσφατη συμφωνία Ουάσιγκτον–Τεχεράνης.