Οι ΗΠΑ αναμένουν από το Ιράν να τηρήσει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει στο πλαίσιο της πρόσφατης συμφωνίας, όπως δήλωσε ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο.

Σε δηλώσεις του από το Κουβέιτ, ο Μ.Ρούμπιο τόνισε ότι η Ουάσινγκτον αναμένει από την Τεχεράνη να εφαρμόσει πλήρως όσα συμφωνήθηκαν στις συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στην Ελβετία, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ θα έχει στη διάθεσή του μια σειρά από επιλογές.

Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ υπογράμμισε ότι οι δεσμεύσεις που ανέλαβε το Ιράν είναι «πολύ σαφείς» και επανέλαβε ότι η Ουάσινγκτον δεν αποκλείει την επαναφορά των κυρώσεων εφόσον δεν τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο ζήτημα του Στενό του Ορμούζ, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία επιβολή τελών για τη διέλευση από μια διεθνή ναυτιλιακή οδό. Όπως είπε, μια τέτοια κίνηση θα συναντούσε αντίδραση από τη διεθνή κοινότητα.

Ο Μ.Ρούμπιο κατέληξε ότι οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους στον Κόλπο παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, επιμένοντας πως η τήρηση των συμφωνηθέντων αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη σταθερότητα στην περιοχή.