Το Ιράν και το Ομάν πρόκειται να ξεκινήσουν συνομιλίες με στόχο τη διαμόρφωση του πλαισίου που θα διέπει τη μελλοντική διαχείριση και την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών στα Στενά του Ορμούζ.

Η εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Τεχεράνης, Φατεμέχ Μοχατζερανί, δήλωσε ότι οι δύο χώρες θα εργαστούν από κοινού για τον καθορισμό ενός θεσμικού πλαισίου που αφορά τη ναυσιπλοΐα σε ένα από τα σημαντικότερα στρατηγικά περάσματα παγκοσμίως, τονίζοντας ότι η διαδικασία προωθείται σε συντονισμό με γειτονικά κράτη.

Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις Αμερικανών αξιωματούχων, το Ιράν δεν διαθέτει την εξουσία να επιβάλλει τέλη ή φόρους στα πλοία που διέρχονται από το Στενό του Ορμούζ, γεγονός που υπογραμμίζει τη διεθνή σημασία και την πολυπλοκότητα της διαχείρισης της συγκεκριμένης θαλάσσιας οδού.