
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, ξεκαθάρισε ότι η εισαγωγή του ψηφιακού ευρώ δεν θα οδηγήσει στην κατάργηση των μετρητών.
Απαντώντας σε ερώτηση του Έλληνα ευρωβουλευτή της ΝΔ Γιώργου Αυτιά κατά τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Λαγκάρντ τόνισε:
«Τόσο τα μετρητά όσο και το ψηφιακό ευρώ αποτελούν μορφές νόμιμου χρήματος. Οι πολίτες πρέπει να διατηρούν την ελευθερία επιλογής ως προς τον τρόπο πληρωμής τους».
Η Λαγκάρντ υπογράμμισε ότι τα τραπεζογραμμάτια και τα κέρματα ευρώ παραμένουν αναπόσπαστο στοιχείο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής στην Ευρώπη.
Είναι το μοναδικό φυσικό δημόσιο χρήμα που εκδίδεται από την ΕΚΤ και είναι προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από ηλικία, εισόδημα ή ψηφιακές δεξιότητες.
«Η μετάβαση σε μια πιο ψηφιακή οικονομία δεν πρέπει να στερήσει τη δυνατότητα στους πολίτες να συναλλάσσονται με μετρητά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ευρωβουλευτής Γιώργος Αυτιάς, μετά τη συζήτηση, δήλωσε ότι τα μετρητά θα συνεχίσουν να προστατεύονται ως βασικό δικαίωμα των πολιτών.
Η τοποθέτηση της Λαγκάρντ έρχεται σε αντίθεση με τις απόψεις που έχουν εκφραστεί από ορισμένους Έλληνες πολιτικούς, όπως ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος έχει ταχθεί υπέρ της όσο το δυνατόν ταχύτερης εισαγωγής του ψηφιακού ευρώ, θεωρώντας το «αναγκαιότητα».
Η ΕΚΤ εμφανίζεται πιο ισορροπημένη, επιμένοντας ότι τα μετρητά και το ψηφιακό ευρώ θα λειτουργούν παράλληλα, διασφαλίζοντας την ελευθερία των πολιτών να επιλέγουν τον τρόπο συναλλαγής τους.
Η δήλωση Λαγκάρντ λειτουργεί ως καθησυχαστικό μήνυμα σε όσους ανησυχούν για ενδεχόμενη κατάργηση των μετρητών και πλήρη ψηφιοποίηση των συναλλαγών.