
Το RED ZED 1, ένα φορτηγό πλοίο μήκους 217 μέτρων με σημαία Λιβερίας, εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του από την Ολλανδία προς το Σουδάν, όταν στις 20 Ιουνίου παρουσίασε ξαφνική βλάβη στο σύστημα πηδαλίου, στο 45ο χιλιόμετρο της Διώρυγας του Σουέζ, κοντά στο τερματικό φέρυ του El-Qantara West.
Ως αποτέλεσμα, το πλοίο έχασε τον έλεγχο της πορείας του και προσέκρουσε με την πλευρά του στον προβλήτα. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.
Οι υπεύθυνοι του τερματικού και οι δίαυλοι της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) αντέδρασαν άμεσα, απομακρύνοντας με ασφάλεια το προσωπικό και τους επιβαίνοντες.
Η Αρχή Διώρυγας του Σουέζ (SCA) ενεργοποίησε το σύστημά της: τρία ρυμουλκά (MISR AL GADEEDA, MOSAED 4, Suez 1) επενέβησαν ταχύτατα. Το πλοίο σταθεροποιήθηκε, οι μηχανικοί πραγματοποίησαν προσωρινές επισκευές και, μέσα σε 60 λεπτά, είχε απελευθερωθεί και ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές σημείο.
Μετά την ανέλκυση, διαπιστώθηκε μικρή ζημιά στο πλώρη – μια τρύπα πάνω από τη γραμμή νερού. Το πλοίο οδηγήθηκε στην περιοχή Great Bitter Lakes για ολοκληρωμένες συντηρήσεις, χωρίς να επηρεαστεί η ευρύτερη ναυσιπλοΐα.
Παρά το περιστατικό, η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ δεν διακόπηκε. Ένα εφεδρικό φέρρυ ανέλαβε τη μεταφορά επιβατών, ενώ τα υπόλοιπα πλοία συνέχισαν τη διέλευσή τους χωρίς καθυστέρηση.
Ο Admiral Ossama Rabiee, πρόεδρος της SCA, επαίνεσε τη συγχρονισμένη και επαγγελματική αντίδραση της αρχής. Αυτό έδειξε ότι οι δομές κρίσης λειτουργούν αποτελεσματικά ακόμη και σε μεγάλα περιστατικά σαν το RED ZED 1