Στο αεροδρόμιο της Πάφου στην Κύπρο, παραμένει καθηλωμένο από τις 22 Ιουλίου του 2019 ένα αεροσκάφος, το οποίο θεωρείται ύποπτο για παραβίαση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ σε σχέση με την μεταφορά πολεμικού υλικού στην Λιβύη.

Το αεροσκάφος έφτασε στην Κύπρο από την Ιορδανία και η δραστηριότητα του φαίνεται να σχετίζεται με την εταιρεία Airborne Technologies η οποία μετασκεύαζε αεροσκάφη που προορίζονταν για γεωργική χρήση.

Ένα τέτοιο αεροσκάφος διαπιστώθηκε ότι είχε μετασκευαστεί για έναν «ανώνυμο πελάτη» το 2014. Αυτός ο «ανώνυμος πελάτης» φέρεται να ήταν ο Erik Prince, πρώην βατραχάνθρωπος στον στρατό των ΗΠΑ, ο οποίος είχε ιδρύσει την εταιρεία μισθοφόρων Blackwater.

Η Blackwater μετά από καταγγελίες για παράνομη δράση διαλύθηκε αλλά μέλη της συνέχισαν να εργοδοτούνται σε περιοχές συγκρούσεων ως μισθοφόροι. Το αεροσκάφος 510G σύμφωνα με πληροφορίες παράγεται από την Thrush Aviation και πρόκειται για ένα χαμηλού κόστους μονοκινητήριο ελικοφόρο το οποίο χρησιμοποιείται για ψεκασμούς και άλλες γεωργικές εργασίες.

Ωστόσο όταν διαμορφωθεί καταλλήλως γίνεται φονικό εργαλείο. Μπορεί να πετάει από 90 έως 150 μίλια την ώρα και χρειάζεται μόνο 1.500 πόδια για να απογειωθεί όταν φορτωθεί με μικτό βάρος 10.500 λιβρών. Μπορεί επίσης να προσγειωθεί σε μόλις 350 πόδια διάδρομο. Τα χαρακτηριστικά του το καθιστούν κατάλληλο για χρήση σε περιοχές συγκρούσεων όπου δρουν αντάρτες ή άτακτες στρατιωτικές ομάδες. Μάλιστα έναν αριθμό τέτοιων αεροσκαφών είχαν αποκτήσει και οι ΗΠΑ για καταπολέμηση των καρτέλ ναρκωτικών στη Λατινική Αμερική.

Έκθεση του ΟΗΕ τον Μάρτιο του 2021 περιγράφει την χρήση του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών στις συγκρούσεις στην Λιβύη από τις δυνάμεις του στρατηγού Χαφτάρ, κατά παράβαση του εμπάργκο του ΟΗΕ.

Το αεροσκάφος που σταθμεύει στην Κύπρο και τελεί υπό φρούρηση, δεν φέρει οπλισμό ή ειδικά συστήματα, τα οποία όμως θα μπορούσαν να προστεθούν.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται στην Κύπρο κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για να μελετήσει το αεροσκάφος ώστε να ληφθούν αποφάσεις για την περαιτέρω διαχείριση.