Σχεδόν σε όλους έχει τύχει να προσπαθούμε να πάρουμε κάτι από την κατάψυξη κατά τη διάρκεια της νύχτας, όμως να δυσκολευόμαστε λόγω της απουσίας φωτός.

Από την άλλη στο ψυγείο υπάρχει πάντα φως και καταφέρνουμε να βλέπουμε τι θέλουμε να φάμε, ακόμη και τα δύσκολα βράδια.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, λοιπόν, για ποιον λόγο τα ψυγεία έχουν φως, ενώ οι καταψύκτες όχι;

Όπως αποδεικνύεται, ο λόγος πίσω από αυτό το σκοτεινό μυστήριο (κυριολεκτικά) έχει πραγματικά νόημα, σε αντίθεση με ό,τι ο καθένας μπορεί να πιστεύει. Ο Ρόμπερτ Χ. Φρανκ, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ, λέει ότι όλα βασίζονται στην αρχή κόστους- οφέλους, το οποίο ουσιαστικά σημαίνει ότι το κόστος για κάτι δεν πρέπει να υπερβαίνει το όφελος για τους καταναλωτές. Το κόστος εγκατάστασης ενός αυτόματου φωτισμού σε καταψύκτη είναι το ίδιο με το κόστος τοποθέτησης ενός στο ψυγείο και αυτό το ποσό δεν αλλάζει, ανεξάρτητα από το πόσες φορές ανοίγετε την πόρτα και ανάβει το φως.

Το πλεονέκτημα αυτού του φωτός έγκειται στο ότι το φαγητό σας είναι πιο εύκολο να βρεθεί. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι άνθρωποι τείνουν να ανοίγουν τα ψυγεία τους περισσότερο από τους καταψύκτες τους, το κόστος της προσθήκης ενός λαμπτήρα κατάψυξης υπερτερεί των πλεονεκτημάτων. Για τους κατασκευαστές, τα χρήματα που εξοικονομούν δικαιολογούν την απόφασή τους να μην τοποθετούν αυτό το δεύτερο φως στους καταψύκτες.

«Σε γενικές γραμμές, το όφελος αυτών των χαρακτηριστικών, όπως μετράται από το ποσό που οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτά, τείνει να αυξάνεται καθώς αυξάνεται το εισόδημα», γράφει ο Φρανκ. «Η αρχή κόστους- οφέλους προβλέπει έτσι ότι οι καταναλωτές με εξαιρετικά υψηλά εισοδήματα μπορεί να θεωρούν ότι ένα φως στον καταψύκτη αξίζει το επιπλέον κόστος».

Σύμφωνα με το Today I Find Out, και όσα αναφέρει το mentalfloss.com, μια άλλη θεωρία ισχυρίζεται ότι ένας λαμπτήρας δεν άξιζε τον κόπο και το κόστος να εγκατασταθεί στην κατάψυξη, όταν πιθανότατα θα κατέληγε κρυμμένος από τον συσσωρευμένο πάγο. Και τη στιγμή που οι καταψύκτες με αυτόματη απόψυξη βγήκαν στην αγορά, οι καταναλωτές είχαν ήδη συνηθίσει να μην έχουν φώτα σε αυτούς.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

TAGS