Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, ο όμιλος Volkswagen, αντιμετωπίζει μια πιθανή οικονομική κρίση, με αναμενόμενο έλλειμμα ταμειακών ροών πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ το 2026, ανέφερε η Bild, επικαλούμενη εσωτερικά στοιχεία της εταιρείας.

Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα έχει έλλειμμα περίπου 11 δισεκατομμυρίων ευρώ το επόμενο έτος, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει τις προγραμματισμένες δαπάνες και επενδύσεις, σύμφωνα με την εφημερίδα.

Η εξαμηνιαία έκθεση της Volkswagen για το 2025 έδειξε λειτουργικά κέρδη μειωμένα κατά 33% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και αρνητική ταμειακή ροή 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η πτώση των κερδών, η αδύναμη επιχειρηματική δραστηριότητα στην Κίνα και ο ανταγωνισμός από κινεζικές μάρκες, καθώς και οι δασμοί που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, έχουν κατηγορηθεί για τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας.

«Περικοπές γίνονται πλέον σχεδόν παντού – στο μάρκετινγκ, στις πωλήσεις και σε ορισμένες επενδύσεις», δήλωσε μια πηγή στην εφημερίδα.

Αρκετές συμμετοχές ενδέχεται να χρειαστεί να πωληθούν για να συγκεντρωθεί «ένα μέρος των δισεκατομμυρίων που απαιτούνται» για την ανάπτυξη νέων μοντέλων και προηγμένων τεχνολογιών, πρόσθεσε η Bild.

Ανώτερα στελέχη περιέγραψαν την κατάσταση ως «ιδιαίτερα μοιραία» κατά τη μετάβαση από τους κινητήρες καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους των τελευταίων δεκαετιών, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα.

Οι Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz ανέφεραν ασθενέστερες πωλήσεις το 2025, καθώς η ζήτηση στην ασιατική χώρα  –  τη μεγαλύτερη αγορά τους  –  μειώθηκε, ενώ οι τοπικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD, κέρδισαν έδαφος.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται επίσης πιέσεις από τα εμπορικά μέτρα των ΗΠΑ.

Οι δασμοί 25% της Ουάσινγκτον στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη έχουν βλάψει τις πωλήσεις και, παρόλο που μια συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο μείωσε τον μέγιστο συντελεστή στο 15%, η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά τα σχέδια εξαγωγών και επενδύσεων.

Εν τω μεταξύ, η Volkswagen ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στην ηγεσία με στόχο την αποκατάσταση της σταθερότητας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Blume θα παραιτηθεί από τη διπλή του θέση ως επικεφαλής τόσο του Volkswagen Group όσο και της Porsche AG, με τον πρώην επικεφαλής της McLaren, Michael Leiters, να αναλαμβάνει τα ηνία της Porsche την 1η Ιανουαρίου.

Ο Blume θα παραμείνει ως Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, εστιάζοντας σε μια ευρεία προσπάθεια αναδιάρθρωσης και ανάκαμψης έως το 2030.