Το υπουργείο Ανάπτυξης στην εκδήλωση για την έναρξη της νέας πλατφόρμας καταγγελιών, παρουσίασε έναν νέο τρόπο για τον υπολογισμό των εκπτώσεων που προσφέρουν στους καταναλωτές τα καταστήματα που «δεν επιτρέπει διάφορα τεχνάσματα που έκαναν ορισμένοι επιτήδειοι στο παρελθόν για να παραπλανήσουν».

Από αυτήν την εκπτωτική περίοδο, ως τιμή αναφοράς για να μπορεί κάποιο κατάστημα να διαφημίσει ότι κάνει έκπτωση 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70% δεν λαμβάνεται η τιμή αναφοράς του προϊόντος μία μέρα πριν την έναρξη των εκπτώσεων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά η χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν αυτό τις τελευταίες 30 μέρες.

">

Έτσι, αποκλείεται την πιθανότητα να μπορεί κάποιος να παραπλανήσει τον καταναλωτή με τεχνητή διόγκωση των τιμών.

Ουσιαστικά, όπως αναφέρθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς Άδωνι Γεωργιάδη και Νίκο Παπαθανάση, ένας έμπορος δεν μπορεί να αυξήσει απότομα την τιμή και να τη μειώσει και να επικαλείται την αυξημένη τιμή αυτή ως τιμή εκκίνησης της έκπτωσης, με αποτέλεσμα αυτό να επιτρέπει στο κράτος αλλά και στον καταναλωτή να μπορεί να δει πραγματικές εκπτώσεις στο πεδίο.

Στην «ανακοίνωση τιμής» περιλαμβάνονται οι εκπτώσεις, οι προσφορές, όπως και οι ειδικές προσφορές τύπου Black Friday και Cyber Monday.

Αντίθετα δεν περιλαμβάνονται η σύγκριση των τιμών με τιμές άλλων πωλητών, τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών και οι προσφορές της μορφής «ένα συν ένα δώρο» ή «δύο στην τιμή του ενός» και ούτω καθεξής. Αυτά είναι εκτός ελέγχου, γιατί δεν επικαλούνται ποσοστό έκπτωσης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!