Όπως μεταδίδει το πρακτορείο TASS, η ιαπωνική κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τη Mitsui και τη Mitsubishi για το πώς να διατηρήσουν το μερίδιό τους στο έργο Sakhalin-2, ανέφερε το πρακτορείο Kyodo το Σάββατο.

Κυβερνητικές πηγές επιβεβαίωσαν ότι ο Πρωθυπουργός Fumio Kishida και ο υπουργός Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Koichi Hagiuda σε συνάντηση την Παρασκευή συμφώνησαν για την πορεία διατήρησης του μεριδίου στο έργο LNG, όπως είχε αναφέρει προηγουμένως η εφημερίδα Nikkei.

Την 1η Ιουλίου, ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν υπέγραψε διάταγμα, το οποίο γράφει ότι μια ρωσική εταιρεία θα γίνει ο νέος φορέας εκμετάλλευσης του έργου Sakhalin-2, αντί της εταιρείας Sakhalin Energy. Η περιουσία της Sakhalin Energy θα μεταβιβαστεί δωρεάν στη Ρωσική Ομοσπονδία, η οποία θα τη μεταβιβάσει σε νέο φορέα εκμετάλλευσης και όλα τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του προκατόχου θα μεταβιβαστούν σε αυτήν.

Οι ξένοι μέτοχοι της Sakhalin Energy πρέπει να συμφωνήσουν εντός ενός μηνός να αποδεχθούν τις μετοχές στη νέα εταιρεία σε αναλογία με τις μετοχές της πρώην εταιρείας. Το μερίδιο ελέγχου σε αυτήν (50% συν μία μετοχή) ανήκει στην Gazprom, η Shell έχει το 27,5% των μετοχών, η ιαπωνική Mitsui και η Mitsubishi 12,5% και 10% αντίστοιχα. Η ρωσική κυβέρνηση θα αποφασίσει για τη μεταβίβαση της μετοχής ή για την άρνηση να το πράξει.

Νωρίτερα σήμερα Σάββατο, η εφημερίδα Nikkei ανέφερε ότι ο υπουργός Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, Koichi Hagiuda, ο οποίος είπε ότι «οι ιαπωνικές εταιρείες έχουν ήδη μερίδιο στο έργο, επομένως συμφωνήσαμε με τον πρωθυπουργό Fumio Kishida ότι θα πρέπει να το διατηρήσουν». Τώρα, όπως σημείωσε η εφημερίδα, οι εταιρείες θα αποφασίσουν ανάλογα με τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν από τη ρωσική πλευρά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Παρά την απόφαση να διατηρήσει ένα μερίδιο στο έργο, το Τόκιο φοβάται ότι η Μόσχα μπορεί να απορρίψει τα αιτήματα για επένδυση στον νέο φορέα εκμετάλλευσης Sakhalin-2. Επιπλέον, η Ιαπωνία πιστεύει ότι υπάρχουν κίνδυνοι για σταθερές προμήθειες LNG στη χώρα, ακόμη και αν ιαπωνικές εταιρείες συμμετάσχουν στο έργο, σημειώνει η εφημερίδα.