Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν κερδίσει περισσότερα από 6 δισ. δολάρια μετά από την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου το 2022, πουλώντας τα πλοία σε αγοραστές κυρίως από τη Ρωσία, αλλά και από χώρες όπως η Ινδία, το Χονγκ Κονγκ, το Βιετνάμ ή οι Σεϋχέλλες.
Η έρευνα από το ολλανδικό ερευνητικό πρακτορείο Follow the Money (FTM), ανέφερε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν τον μεγαλύτερο αριθμό δεξαμενόπλοιων (127), με τις βρετανικές εταιρείες να ακολουθούν (22) και ακολούθως να έπονται Γερμανοί και Νορβηγοί εφοπλιστές (11 και 8 αντίστοιχα).
Ενδεικτικά, η βρετανική εφημερίδα Guardian αναφέρεται στην περίπτωση δύο δεξαμενόπλοιων ελληνικής ιδιοκτησίας «ηλικίας» 15 ετών, τα οποία πωλήθηκαν σε εταιρεία με έδρα το Ανόι και αφού μετονομάστηκαν, άλλαξαν σημαία από τη Μάλτα σε Παναμά.
Στη συνέχεια, συνέλεξαν 120 εκατ. λίτρα πετρελαίου της Μόσχας από το ρωσικό λιμάνι Ουστ- Λούγκα της Βαλτικής, κοντά στα σύνορα με την Εσθονία.
Επίσης, η έρευνα αποκάλυψε ότι συνολικά ιδιοκτήτες από 21 εκ των 35 χωρών που έχουν επιβάλει κυρώσεις στο εμπόριο πετρελαίου με τη Ρωσία… έχουν πουλήσει δεξαμενόπλοια, τα οποία συνθέτουν τον τεράστιο στόλο που ελέγχει η Μόσχα.
«Πολλοί Ευρωπαίοι και κυρίως Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν παλιά πλοία που πίστευαν ότι δεν άξιζαν πραγματικά πολλά (χρήματα). Ξαφνικά, διπλασιάστηκε η αξία τους και έτσι επιχείρησαν να τα πουλήσουν», ανέφερε ένας αναλυτής της Lloyd’s List.