Αυξημένα επίπεδα ηφαιστειακής δραστηριότητας παρατήρησαν αξιωματούχοι του Κέντρου Ηφαιστειολογίας και Αντιμετώπισης Γεωλογικών Καταστροφών της Ινδονησίας στο ηφαίστειο Karangetang, που βρίσκεται στο νησί Siau στην επαρχία North Sulawesi, από τις 10 Φεβρουαρίου.

Ένα νέο εκρηκτικό επεισόδιο ξεκίνησε στο ηφαίστειο στις 8 Φεβρουαρίου και είχε προηγηθεί αύξηση της σεισμικής δραστηριότητας. Οι ροές λάβας υφίστανται αναφέρουν οι ειδικοί και έχουν επεκταθεί έως και 1.750 μέτρα στον δυτικό τομέα και έως και 1.000 μέτρα στον ανατολικό και νοτιοανατολικό τομέα.

Η αυξημένη ηφαιστειακή δραστηριότητα ώθησε τις αρχές να απομακρύνουν 73 άτομα από το χωριό Ντομπάσε. Περαιτέρω εκκενώσεις είναι πιθανές τις επόμενες ημέρες. Οι αρχές αύξησαν το επίπεδο συναγερμού για το Karangetang στο επίπεδο 3 (το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο σε μια τετραβάθμια κλίμακα) από τις 8 Φεβρουαρίου.

Οι κάτοικοι της περιοχής καλούνται να αποφεύγουν μια περιοχή σε ακτίνα 2,5 χιλιομέτρων από τον κύριο κρατήρα, η οποία επεκτείνεται σε 3,5 χιλιόμετρα στον νότιο-νοτιοανατολικό τομέα. Πρόσθετη ηφαιστειακή δραστηριότητα θα μπορούσε να προκαλέσει σεισμική δραστηριότητα χαμηλού επιπέδου, σύννεφα τέφρας και κατολισθήσεις στη γύρω περιοχή.

Το όρος Karangetang είναι το πιο ενεργό ηφαίστειο στην Ινδονησία και εκρήγνυται σχεδόν κάθε χρόνο.

Πέραν αυτού όμως, πληροφορίες αναφέρονται και σε ηφαιστειακή δραστηριότητα η οποία φέρεται να καταγράφηκε τις τελευταίες μέρες στο ηφαίστειο στο όρος Merapi, στην Κεντρική Ιάβα.

Ο πάροχος υπηρεσιών αεροναυτιλίας Ινδονησίας (LPPNPI) ή Airnav indonesia σε σχετική ενημέρωση για τον αντίκτυπο της έκρηξης του όρους Merapi στην αεροπορική δραστηριότητα στη γύρω περιοχή ανέφερε πως δεν επηρέασε τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας.

Είπε ακόμη ότι οι δραστηριότητες πλοήγησης στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Γιογκιακάρτα (YIA) και σε άλλα γύρω αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου Adi Sucipto της Γιογκιακάρτα και του αεροδρομίου Adisumarmo του Σόλο, δεν έχουν ανασταλεί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ωστόσο, υπάρχει διαρκής ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς, ιδίως το Γραφείο Μετεωρολογίας, Κλίματος και Γεωφυσικής (BMKG), το Τμήμα Αεροναυτιλίας του Υπουργείου Μεταφορών και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας.  H AirNav δηλώνει έτοιμη με εναλλακτικές διαδρομές πτήσης, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο, προκειμένου να αποτρέψει τα αεροσκάφη από τη διασπορά ηφαιστειακής τέφρας.