Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Ηome Alone», Κρις Κολόμπους, αποκάλυψε άγνωστες πληροφορίες για το πώς γυρίστηκαν οι επικίνδυνες σκηνές.

Η ταινία γυρίστηκε χωρίς ψηφιακά εφέ, γεγονός που σήμαινε ότι τα εντυπωσιακά και συχνά ακραία κασκαντερικά έπρεπε να εκτελεστούν σχεδόν εξ ολοκλήρου στην πραγματικότητα, με τη βοήθεια έμπειρων κασκαντέρ και ευρηματικών prop masters.

Σε συνέντευξή του στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου το 2021, η οποία επανήλθε στη δημοσιότητα ενόψει των γιορτών, αναφέρθηκε στις σωματικές προκλήσεις που απαιτήθηκαν από τους ηθοποιούς και αποκάλυψε ότι φοβήθηκε σοβαρά πως ένα από τα γυρίσματα θα μπορούσε να σκοτώσει τους κασκαντέρ Τρόι Μπράουν και Λεόν Ντελέινι.

Ο 67χρονος σήμερα Κολόμπους μίλησε μεταξύ άλλων για τη σκηνή-κλειδί της ταινίας, όπου οι διαρρήκτες Χάρι και Μαρβ προσπαθούν να εισβάλουν στο σπίτι από τον δεύτερο όροφο.

Η παγίδα με τα κουτιά μπογιάς που πέφτουν με δύναμη στα πρόσωπά τους, αν και ξεκαρδιστική στην οθόνη, προκάλεσε πραγματικό τρόμο στο συνεργείο.

«Ήταν μία από τις πιο τρομακτικές σκηνές που γυρίσαμε», θυμάται ο Κολόμπους. «Γυρίζαμε τη σκηνή, φώναζα “cut” και κανείς δεν γελούσε. Νομίζαμε πραγματικά ότι είχαν τραυματιστεί σοβαρά».

Όπως εξηγεί, μόνο όταν οι κασκαντέρ διαβεβαίωναν ότι είναι καλά, η ένταση υποχωρούσε. «Από κοντά φοβόσουν συνεχώς ότι θα σκοτώσεις αυτούς τους ανθρώπους, γιατί τα έκαναν όλα στ’ αλήθεια, απλώς με προστατευτικά».

Ο σκηνοθέτης αποκάλυψε ότι τα κουτιά μπογιάς ήταν κατασκευασμένα από καουτσούκ, ώστε να προστατεύουν τα πρόσωπα των κασκαντέρ. Το ίδιο ίσχυε και για το καρφί στο οποίο πατά ο Μαρβ.

«Ήταν ένα λαστιχένιο καρφί που υποχωρούσε όταν πατούσε πάνω του. Έμοιαζε σαν να πονά αφόρητα», ανέφερε.

Στη σκηνή με τα σπασμένα στολίδια, ο Ντάνιελ Στερν φορούσε ειδικά λαστιχένια πόδια. «Αν παγώσεις το καρέ και κοιτάξεις προσεκτικά, θα δεις ότι τα πόδια του είναι λίγο μεγαλύτερα», αποκάλυψε ο Κολόμπους.

Ιδιαίτερη ήταν και η σκηνή με την αράχνη στο πρόσωπο του Στερν. Ο σκηνοθέτης εξήγησε ότι χρησιμοποιήθηκε αληθινή ταραντούλα και ότι ο εκπαιδευτής είχε προειδοποιήσει πως αν ο ηθοποιός φώναζε, το ζώο θα μπορούσε να επιτεθεί.

Έτσι, ο Στερν αναγκάστηκε να βγάλει μια «βουβή κραυγή», ενώ η κραυγή προστέθηκε αργότερα στο μοντάζ.

«Δεν είπε ούτε λέξη. Η κραυγή που ακούγεται είναι ADR (Automatic Dialogue Replacement) που προσθέσαμε μετά», είπε ο Κολόμπους.

Ακόμη πιο επικίνδυνη αποδείχθηκε η σκηνή όπου το κεφάλι του Χάρι πιάνει φωτιά. Ο Τζο Πέσι αρχικά αρνήθηκε να συμμετάσχει, καθώς έπρεπε να φορέσει ένα κεραμικό κράνος που θα καιγόταν πραγματικά.

Πείστηκε μόνο όταν ο παραγωγός έβαλε την οκτάχρονη κόρη του να το δοκιμάσει πρώτα.

Ωστόσο, ο Πέσι υπέστη σοβαρά εγκαύματα. «Υπέστην σοβαρά εγκαύματα στο πάνω μέρος του κεφαλιού μου», αποκάλυψε στο People το 2022, διευκρινίζοντας ότι, παρά τα προστατευτικά μέτρα, ο κίνδυνος ήταν πραγματικός.

Παρά τις δυσκολίες, ο Πέσι χαρακτήρισε την ταινία «μια ευχάριστη αλλαγή ρυθμού», σημειώνοντας ότι η σωματική κωμωδία ήταν ιδιαίτερα απαιτητική.

Το «Μόνος στο Σπίτι», που αφηγείται την ιστορία του μικρού Κέβιν ο οποίος μένει κατά λάθος μόνος τα Χριστούγεννα και αντιμετωπίζει δύο διαρρήκτες, κυκλοφόρησε το 1990 και παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις πιο αγαπημένες χριστουγεννιάτικες ταινίες όλων των εποχών.