Το Λούβρο μπορεί να παραμένει στην κορυφή, όμως ένα ελληνικό μουσείο κατάφερε να ξεχωρίσει στην παγκόσμια ελίτ των μουσείων – με μια εντυπωσιακή άνοδο που δεν πέρασε απαρατήρητη! Το Μουσείο Ακρόπολης κατέλαβε την 30ή θέση παγκοσμίως στη νέα λίστα με τα 100 πιο επισκέψιμα μουσεία του 2023, αφήνοντας πίσω του μεγάλα ονόματα και κερδίζοντας δικαίως τη θέση του στην κορυφή του διεθνούς πολιτισμού.

Η λίστα που… ταξιδεύει εκατομμύρια

Η λίστα δημοσιεύτηκε από το The Art Newspaper, μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές για την παγκόσμια πολιτιστική σκηνή. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: τα 100 πιο δημοφιλή μουσεία του πλανήτη προσέλκυσαν το 2023 συνολικά 175 εκατομμύρια επισκέπτες, αριθμός αυξημένος κατά 34 εκατομμύρια σε σχέση με το 2022.

Βέβαια, ο μαγικός αριθμός των 230 εκατομμυρίων επισκεπτών του 2019 δεν έχει ακόμη επιστρέψει. Πολλές χώρες συνεχίζουν να παλεύουν με τα απόνερα της πανδημίας, αλλά και γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως στην περίπτωση της Ρωσίας.

Το δικό μας διαμάντι στην καρδιά της Αθήνας σημείωσε άνοδο 31% σε σχέση με το 2022 και 8% σε σχέση με το 2019, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι απλώς ένα «αξιοθέατο», αλλά ένα πολιτιστικό γεγονός από μόνο του.

Τα Top 10 μουσεία του κόσμου για το 2023

  • Λούβρο (Παρίσι) – 8.860.000 επισκέπτες
  • Μουσεία Βατικανού (Ρώμη) – 6.764.858
  • Βρετανικό Μουσείο (Λονδίνο) – 5.820.860
  • Metropolitan Museum of Art (Νέα Υόρκη) – 5.364.000
  • Tate Modern (Λονδίνο) – 4.742.038
  • Εθνικό Μουσείο Κορέας (Σεούλ) – 4.180.245
  • Musée d’Orsay (Παρίσι) – 3.871.498
  • Εθνική Πινακοθήκη (Ουάσιγκτον) – 3.829.812
  • Museo del Prado (Μαδρίτη) – 3.337.500
  • Ερμιτάζ (Αγία Πετρούπολη) – 3.273.753

Ανάμεσά τους, το Μουσείο Ακρόπολης στέκεται περήφανα στην 30ή θέση. Ο μοναδικός ελληνικός «εκπρόσωπος» στη λίστα, και ένας από τους ελάχιστους από τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η επιστροφή στα προ-πανδημικά επίπεδα δεν είναι δεδομένη για όλους. Μουσεία σε ΗΠΑ και Βρετανία εξακολουθούν να καταγράφουν μειώσεις (έως και -13% από το 2019). Στη Ρωσία, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη: το Μουσείο Κρεμλίνου έχασε 67% των επισκεπτών του σε σύγκριση με τα προπολεμικά νούμερα. Και το Garage Museum – δημιούργημα της Μαρίνα Αμπράμοβιτς και της Ντάσα Ζούκοβα – κατρακύλησε κατά 65%.