Η προμήθεια που θα άλλαζε, υποτίθεται, την πορεία παρακμής της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η αγορά των τριών φρεγατών FDI από την γαλλική Naval Group, τελικά εξελίχθηκε στην «επιτάφιο» πλάκα της, καθώς το πρόγραμμα που θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 3,23 δισ. ευρώ, δηλαδή θα «ρουφήξει» σχεδόν όλη την οικονομική ρευστότητα του ΠΝ, δεν θα επιστραφούν, ούτε καν «ψίχουλα» ναυπηγικού/βιομηχανικού έργου στην Ελλάδα.

">

Πρόκειται για ένα έγκλημα σε βάρος της εθνικής οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας, για το οποίο θα πρέπει να υπάρξει επιτέλους εισαγγελική έρευνα, καθώς ο νόμος είναι σαφής σε ότι αφορά την βιομηχανική επιστροφή που πρέπει να υπάρχει για την ελληνική βιομηχανία.

Εκτός και αν θεωρούν κάποιοι ως «επιστροφή βιομηχανικού έργου» τις «χάντρες και τα καθρεφτάκια» που έδωσε η Naval Systems μέσω ΣΕΚΠΥ στους Έλληνες κατασκευαστές, όπου από τα 50 εκατ. ευρώ τα 18, μάλιστα, τα παίρνει η εταιρεία του… προέδρου του ΣΕΚΠΥ, Α.Ροζολή!

Να θυμίσουμε ότι οι συμφωνίες που δυστυχώς δεν έφτασαν στο στάδιο της τελικής υπογραφής, των προηγούμενων κυβερνήσεων (Κ.Καραμανλή και Α.Σαμαρά) για τις φρεγάτες FREMM, επίσης της Naval Group, πολλαπλάσιων επιχειρησιακών δυνατοτήτων από τις FDI και σχεδόν ιδίου κόστους, προέβλεπαν την ναυπήγηση μόνο του πρώτου πλοίου στην Γαλλία και των υπόλοιπων τριών ή πέντε (συνολικά με την option το ΠΝ θα προμηθευόταν 6 FREMM με βλήματα cruise SCALP Naval) στην Ελλάδα!

Πριν την απ’ευθείας ανάθεση (ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα οι «διακρατικές συμφωνίες» αγοράς όπλων που έχουν εξελιχθεί σε πηγή κυβερνητικής διαφθοράς και «αποστράγγισης» της ελληνικής βιομηχανίας) οι Γάλλοι ενώ είχαν υποσχεθεί 30% υποκατασκευαστικό έργο στην ελληνική βιομηχανία, αξίας δηλαδή περίπου 1 δισ. ευρώ. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι και η ελληνική εταιρία ΣΤΕΛΜΑ που ήδη βάφει τα πλοία του Γαλλικού Ναυτικού αποκλείστηκε από το πρόγραμμα βαφής των ελληνικών φρεγατών. 

Πρόκειται για την εταιρεία που ήδη βάφει τα πυρηνικά υποβρύχια και τις φρεγάτες του Γαλλικού  Ναυτικού, όπως και το μεγαλύτερο στον κόσμο υπερωκεάνιο που κατασκευάστηκε στη Γαλλία καθώς και τον Πύργο του Άιφελ, και στη Γαλλία ήταν φαβορί για να αναλάβει το έργο βαφής των ελληνικών φρεγατών, έγινε γνωστό ότι αποκλείστηκε!

Η ΣΤΕΛΜΑ δουλεύει εδώ και χρόνια στα ναυπηγεία της GRΟUP NAVAL έχοντας κερδίζει με τη δουλειά της την εμπιστοσύνη του Γαλλικού Ναυτικού και της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Όταν η κυβέρνηση ανάθεσε χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία το πρόγραμμα σε αυτούς, περιόρισαν σε μόλις 50 εκατ. την επιστροφή έργου στην ελληνική βιομηχανία από τα οποία όπως προαναφέραμε τα 18 εκατ. ευρώ τα έδωσαν απέυθελιας στον πρόεδρο του ΣΕΚΠΥ Α.Ροζολή!

Τι αφορούν τα υπόλοιπα 32 εκατ. ευρώ (σε ένα πρόγραμμα που όπως είπαμε θα έπρεπε ήταν βάσει των υπεσχημένων 1 δισ. ευρώ και να αποτελέσει το εφαλτήριο για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας: Σχοινιά/κάβους, κονσόλες, εγκαταστάσεις, μερικές μεταλλικές κατασκευές και λαμαρινοδουλειά!

Οι Γάλλοι φαίνεται επένδυσαν «αλλού» τα λεφτά που προόριζαν για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία…