Τελικά οι απαγορεύσεις και τα πρόστιμα επί κορωνοϊού, ήταν απλώς «πρόβα τζενεράλε» της νέας δυστοπικής πραγματικότητας που επιβάλλεται στην ελληνική κοινωνία, χωρίς κανένας να αντιδρά: Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό η διέλευση των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας θα απαγορευτεί από 15 Ιουνίου και θα ισχύει για περίπου 6 μήνες, αλλά όλοι ξέρουν ότι αυτό είναι μόνιμο. Η κυβέρνηση μάλιστα ανακοίνωσε πως θα υπάρξουν πρόστιμα ύψους 150 ευρώ για τους παραβάτες, ενώ επιστρέφουν και τα… SMS.

Όσοι θέλουν να μπουν στο κέντρο της Αθήνας θα πρέπει να στέλνουν SMS, όχι προς το 13033 που γνώρισε μεγάλες δόξες επί κορωνοϊού, αλλά προς τα οργανωμένα πάρκινγκ της περιοχής.

Η επίδειξη του SMS που θα πιστοποιεί ότι ο κάτοχος του ΙΧ έχει ήδη συμφωνήσει και πληρώσει για να παρκάρει είναι ένα από τα μέτρα που, σύμφωνα με πληροφορίες, προκρίνεται ώστε τα μέτρα διευκόλυνσης πεζών και ποδηλάτων του Δήμου Αθηναίων να περάσουν πλέον από τη θεωρία στην πράξη.

Τα μέτρα συνδέονται με τα σχέδια του δήμου για τη δημιουργία ενός «Μεγάλου Περιπάτου» που θα συνδέει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Πατησίων με την Ακρόπολη και το Παναθηναϊκό Στάδιο.

Με αφορμή όμως την πανδημία του κορωνοϊού, ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 11 Μαΐου ότι θα εφαρμοστούν άμεσα και με προσωρινά μέσα (διαχωριστικά, κορίνες, ζαρντινιέρες, παγκάκια κ.λπ.). Δεν θα κατασκευαστούν δηλαδή νέοι πεζόδρομοι, αλλά με τα προσωρινά μέσα θα κλείσουν για ΙΧ και μηχανάκια:

  1. Οκτώ κεντρικοί δρόμοι (Αθηνάς, Ερμού, Μητροπόλεως, Αιόλου, Ολγας, Ηρώδου Αττικού, Σίνα και Ρήγα Φεραίου).
  2. Το εμπορικό τρίγωνο που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου και το τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς έως την οδό Αγ. Ασωμάτων και η Πλάκα που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων.
  3. Θα επεκταθούν τα πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου και στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος με αντίστοιχη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας.

Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας και ορίζεται ότι όποιος παραβιάζει τα μέτρα θα τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ. Στην απόφαση αναφέρονται οι εξαιρέσεις και μεταξύ αυτών, εκτός από τα μέλη της κυβέρνησης, υφυπουργούς, γενικούς γραμματείς, ειδικούς γραμματείς και υπηρεσιακούς γραμματείς, βουλευτές, δημάρχους, αντιδημάρχους, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες και συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, όσους υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ενοπλες Δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους, περιλαμβάνονται οι μετακινήσεις: α) οχημάτων μονίμων κατοίκων, β) οχημάτων από και προς νομίμως λειτουργούντες χώρους στάθμευσης, γ) επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση, δ) τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ε) οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών αποκλειστικά και μόνον προς τον σκοπό της τροφοδοσίας των καταστημάτων και των επιχειρήσεων που λειτουργούν.

Πώς θα αποδεικνύουν όμως όλες οι παραπάνω κατηγορίες, πλην των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ότι όντως δικαιούνται να μπουν στις «απαγορευμένες ζώνες»;

Την απάντηση καλείται να δώσει ο Δήμος Αθηναίων, ο οποίος προσανατολίζεται να επιστρατεύσει τη μέθοδο των SMS στο κινητό.

  1. Στις περιοχές Πλάκας και εμπορικού κέντρου λειτουργούν αρκετά υπαίθρια και στεγασμένα πάρκινγκ. Αυτά θα οργανώσουν σύστημα «κράτησης θέσεων ΙΧ», με το οποίο θα επικοινωνούν οι κάτοχοι. Το μήνυμα που θα βεβαιώνει την κράτηση θα επιδεικνύεται στα όργανα της Δημοτικής Αστυνομίας.
  2. Για τους μόνιμους κατοίκους θα αρκεί η επίδειξη της σχετικής κάρτας στάθμευσης μαζί με την αστυνομική ταυτότητα. Αυτό σημαίνει ότι θα παραμείνουν σε ισχύ οι θέσεις μονίμων κατοίκων, ενώ οι θέσεις επί πληρωμή οδηγούνται σε κατάργηση.
  3. Οσοι εργάζονται στην περιοχή θα μπορούν να μπουν με ΙΧ μόνον εφόσον έχουν σύμβαση με κάποιο πάρκινγκ για να σταθμεύουν.
  4. Οι αυτοκινητιστές ταξί θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι μπαίνουν για να παραλάβουν ή να αφήσουν πελάτη και τα οχήματα τροφοδοσίας να επιδεικνύουν τα έγγραφα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων.

740 νέες θέσεις

«Θύματα» των περιοριστικών μέτρων είναι όμως και οι δικυκλιστές. Ο Δήμος Αθηναίων θα δημιουργήσει 740 νέες θέσεις όπου θα επιτρέπεται η στάθμευση για αυτά, αλλά αυτό είναι γελοία ανεπαρκές: Πάνω από 100.000 δίκυκλα κινούνται καθημερινά στην Αθήνα.

Στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου, αύριο, Δευτέρα, έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί σχετική μελέτη των υπηρεσιών που διαπιστώνουν ότι τα δίκυκλα σταθμεύουν συχνά πάνω στα πεζοδρόμια, κλείνοντας τον δρόμο στους πεζούς.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Για να δημιουργηθούν όμως οι θέσεις των δικύκλων, σε πολλές περιπτώσεις καταργούνται θέσεις επί πληρωμή για ΙΧ όπου υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση, ενώ δεν διευκρινίζεται αν οι δικυκλιστές θα καταβάλλουν κάποιο αντίτιμο. Πολλές από τις νέες θέσεις για δίκυκλα, πάντως, βρίσκονται μακρύτερα από το εμπορικό κέντρο και δημιουργούνται στις οδούς:

  • Καρνεάδου, Ηροδότου, Νεοφ. Βάμβα, Ν. Δούκα, Δεινοκράτους, Ξανθίππου, Β. Μπένση, Δ. Αιγινήτου, Σωκράτους, Μιαούλη (1η Δημοτική Κοινότητα)
  • Κόνωνος, Ιφικράτους, Ζηνοδότου, Πύρρου, Κρησίλα, Εμπεδοκλέους, Αρχιμήδους, Αρχελάου (2η Δημοτική Κοινότητα)
  • Ιάκχου, Αγίων Ασωμάτων, Τριών Ιεραρχών, Αχαιών (3η Δημοτική Κοινότητα)
  • Φωκίωνος Νέγρη, Θήρας, Μηθύμνης, Λέλας Καραγιάννη, Σικίνου, Τενέδου, Σποράδων (6η Δημοτική Κοινότητα)
  • Εβρου, Θηβών, Λυκαονίας, Φειδιππίδου, Τρικάλων, Ελενας Βενιζέλου, Αλεξανδρουπόλεως, Μικράς Ασίας, Τιμ. Βάσσου, Χατζηκώστα, Σεμιτέλου, Κερασούντος, Λαμψάκου, Καισαρείας (7η Δημοτική Κοινότητα).