Στο «μικροσκόπιο» των ευρωπαϊκών αρχών μπαίνουν επτά αεροπορικές εταιρείες, μετά από καταγγελίες για αδικαιολόγητες χρεώσεις στους επιβάτες για τη μεταφορά χειραποσκευών.

Η υπόθεση προέκυψε ύστερα από κοινή αναφορά της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και 16 οργανώσεων-μελών της από 12 χώρες, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC Network).

Οι οργανώσεις κάνουν λόγο για συστηματικές πρακτικές επιβολής «κρυφών χρεώσεων», οι οποίες επιβαρύνουν άδικα τους επιβάτες.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, με ανακοίνωσή της, ζητά την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων Αρχών για να τεθεί φραγμός στις καταχρηστικές αυτές πολιτικές.

«Οι Αρχές πρέπει να διερευνήσουν χωρίς καθυστέρηση το θέμα της χρέωσης χειραποσκευών και να διασφαλίσουν δίκαιες και αξιόπιστες επιλογές για τους καταναλωτές», τονίζει.

Οι Ενώσεις Καταναλωτών και η BEUC ζητούν να διεξαχθεί έρευνα στην ΕΕ για τις εμπορικές πρακτικές των συγκεκριμένων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και του ευρύτερου κλάδου, που εκμεταλλεύονται τους καταναλωτές και αγνοούν το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ/υπόθεση C-487/12), το οποίο έκρινε ότι η χρέωση για μια χειραποσκευή με «εύλογο» βάρος και «εύλογες» διαστάσεις, είναι παράνομη.

Το συγκεκριμένο, όπως υπενθυμίζεται, επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στην Ισπανία, τα οποία δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι επιβάτες έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν χειραποσκευή με «εύλογο» βάρος και «εύλογες» διαστάσεις, χωρίς πρόσθετο κόστος.

Έρευνα από την ολλανδική οργάνωση καταναλωτών (Consumentebond), αναφέρει ότι το 86% των καταναλωτών θεωρεί ότι ένα μικρό αντικείμενο και ένα μικρό καροτσάκι ή ένα σακίδιο πρέπει να περιλαμβάνονται στη βασική τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου.