Σε 48ωρη απεργία προχωρούν οι ναυτικοί που εργάζονται στα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ιταλία στις 3 και 4 Ιουνίου, ύστερα από απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Η κινητοποίηση, η οποία αναμένεται να επηρεάσει τις γραμμές Πάτρα – Ιταλία, έχει ως βασικό αίτημα τη σωστή στελέχωση των πλοίων, ώστε να αντιμετωπιστεί η συστηματική υπερεργασία του προσωπικού και να διασφαλιστεί η ασφάλεια στη θάλασσα.

Η Ομοσπονδία, με επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καταγγέλλει τις ελλείψεις σε προσωπικό στα πλοία που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια, τονίζοντας πως η κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους όχι μόνο για τους ίδιους τους ναυτεργάτες, αλλά και για την ασφάλεια των επιβατών και της ναυσιπλοΐας συνολικά.

Η επιστολή, την οποία υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, περιλαμβάνει σαφείς προτάσεις για τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό πληρωμάτων ανά τομέα λειτουργίας του πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, ζητείται:

Πρόταση Στελέχωσης:

Κατάστρωμα:

– 1 Λοστρόμος

– 2 Υπολοστρόμοι

– 12 Ναύτες

– 2 Ναυτόπαιδες

Μηχανοστάσιο:

– 4 Μηχανικοί

Κλείσιμο
– 1 Καθαριστής

Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι η εν λόγω στελέχωση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την καταπολέμηση της εξαντλητικής υπερεργασίας, αλλά και για την «θωράκιση της ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Στην ίδια επιστολή, η Ομοσπονδία αναφέρεται σε σοβαρά ζητήματα που αφορούν τα πλοία της Grimaldi Lines με ιταλική σημαία, τα οποία δραστηριοποιούνται στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία. Εκεί, σύμφωνα με την ΠΝΟ, παρατηρείται το φαινόμενο ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτεργατών σε υποβαθμισμένες ειδικότητες, ασχέτως των πιστοποιημένων προσόντων τους. Η Ομοσπονδία ζητεί την άμεση αποκατάσταση αυτής της κατάστασης, με βάση τα πιστοποιητικά που φέρουν οι Έλληνες ναυτικοί.

Η απεργία έρχεται σε μια περίοδο αυξημένης επιβατικής κίνησης, ενόψει του καλοκαιριού, και αναμένεται να προκαλέσει αναταράξεις στο επιβατικό κοινό και στο εμπορικό σκέλος των δρομολογίων. Ωστόσο, οι ναυτεργάτες δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τα θεμελιώδη εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, τονίζοντας ότι η λειτουργία των πλοίων με ανεπαρκή στελέχωση δεν μπορεί να συνεχιστεί.