Νέο πόρισμα για την συντριβή του αεροσκάφους της Air India στις 12 Ιουνίου, που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, αποκαλύπτει ανθρώπινο λάθος λίγα λεπτά μετά την απογείωση.

Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση της αμερικανικής πλευράς της έρευνας, οι διακόπτες καυσίμου που τροφοδοτούν τους δύο κινητήρες του Boeing 787 Dreamliner απενεργοποιήθηκαν αμέσως μετά την απογείωση. Το αποτέλεσμα ήταν η απώλεια ώθησης του αεροσκάφους, κάτι που οδήγησε στη συντριβή.

Οι συγκεκριμένοι διακόπτες, κρίσιμοι για τη λειτουργία των κινητήρων, δεν απενεργοποιούνται ποτέ κατά την πτήση, εκτός από έκτακτες περιπτώσεις. Οι ερευνητές εξετάζουν αν η ενέργεια αυτή έγινε εσκεμμένα, κατά λάθος ή πολύ αργά για να αποτραπεί η πτώση.

Στοιχείο που ενισχύει το σενάριο της μη τροφοδοσίας με καύσιμο ήταν η ενεργοποίηση του συστήματος έκτακτης ανάγκης RAT (Ram Air Turbine), το οποίο τίθεται αυτόματα σε λειτουργία όταν χαθεί η βασική πηγή ισχύος του αεροσκάφους, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Το σήμα SOS εστάλη λίγα λεπτά πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με τις ινδικές αρχές.

Η συντριβή σημειώθηκε λίγο μετά την απογείωση του αεροσκάφους από το Αχμενταμπάντ, κύρια πόλη της πολιτείας Γκουτζαράτ στην Ινδία, με προορισμό το αεροδρόμιο Διεθνές Αεροδρόμιο Γκάτγουικ της Μεγάλης Βρετανίας.

Το Boeing 787–8 Dreamliner, που κυκλοφόρησε η Air India το 2012, έφτασε μόλις στα 625 πόδια υψόμετρο πριν καταπέσει σε κατοικημένη περιοχή, σκοτώνοντας επιπλέον 38 ανθρώπους στο έδαφος.

Η έρευνα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την Ινδία να έχει την ηγεσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (μέσω της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών, NTSB) να συνδράμουν. Συμμετέχουν και η Boeing, η GE Aerospace, αλλά και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA).

Το αεροσκάφος χειριζόταν ο Σαμίτ Σαμπχάρβαλ, πιλότος με πάνω από 10.000 ώρες πτήσης, και ο συγκυβερνήτης Κλιβ Κούντερ, με 3.400 ώρες. Το δυστύχημα αποτελεί το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα με Dreamliner, πλήττοντας σοβαρά τη φήμη της Boeing, που ήδη βρίσκεται υπό πίεση για θέματα ασφαλείας.