Στιγμές αγωνίας έζησαν οι επιβάτες πτήσης της αεροπορικής εταιρείας IndiGo, όταν το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν βρέθηκε εν μέσω έντονης χαλαζόπτωσης, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου από το Νέο Δελχί προς το Σριναγκάρ, στο Κασμίρ.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το αεροπλάνο αιφνιδιάστηκε από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, αλλά χάρη στην ψυχραιμία του πληρώματος και την τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας, κατάφερε να προσγειωθεί χωρίς προβλήματα.

Παρά την ασφαλή προσγείωση, το αεροσκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές, με φωτογραφίες να δείχνουν εμφανή διάτρηση στη «μύτη» του αεροπλάνου.

Το περιστατικό σημειώθηκε εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε την ευρύτερη περιοχή του Νέου Δελχί την Τετάρτη, με έντονες βροχές, κεραυνούς και καταιγίδες.

«Η πτήση κυλούσε ομαλά και νομίζαμε ότι θα φτάναμε στο Σριναγκάρ σε περίπου 30 λεπτά, όταν ο πιλότος μας ζήτησε να φορέσουμε ζώνες ασφαλείας», δήλωσε ο Σαμιουλάχ στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Press Trust of India.

«Η αναταραχή ήταν τόσο έντονη που πίστεψα πως ήταν η τελευταία μου πτήση. Όλοι νόμιζαν ότι θα συντριβούμε. Ήταν μια τραυματική εμπειρία», πρόσθεσε.

«Πετάω συχνά, αλλά δεν έχω ξαναζήσει κάτι παρόμοιο. Είμαστε πολύ ευγνώμονες στον πιλότο που κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια».

Η σοκαριστική στιγμή συνεχίστηκε και μετά την αποβίβαση.

«Όταν κατεβήκαμε και είδαμε τη ζημιά στη μύτη του αεροσκάφους, το σοκ ήταν ακόμη μεγαλύτερο», είπε. «Ελπίζω κανείς να μη βιώσει κάτι τέτοιο».

Η ειδικός στις αερομεταφορές του CNN και πρώην γενική επιθεωρήτρια του αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, Μέρι Σιάβο, δήλωσε πως τέτοια περιστατικά δεν είναι σπάνια.

Το χαλάζι μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές, να διαπεράσει τη μύτη του αεροσκάφους και να επηρεάσει το πιλοτήριο – και παρόλα αυτά, πολλά αεροπλάνα καταφέρνουν να προσγειωθούν με ασφάλεια.

«Κάποιες φορές οι καταιγίδες δεν εμφανίζονται στο ραντάρ και το αεροπλάνο μπαίνει στη χαλαζόπτωση πριν το καταλάβει», δήλωσε.

«Υπάρχουν περιπτώσεις που το χαλάζι καταστρέφει τη μύτη του αεροσκάφους, ακόμη και εξαρτήματα της. Μπορεί να χαθεί εξοπλισμός, όμως το βασικό είναι να διατηρείται ο έλεγχος».

Όπως εξηγεί, ο πιλότος αναγκάζεται να πετάξει το αεροσκάφος χειροκίνητα υπό ιδιαίτερα στρεσογόνες συνθήκες.

«Η απόδοση του αεροσκάφους επηρεάζεται από το χαλάζι. Πρέπει να διατηρήσει τον έλεγχο και να είναι έτοιμος για κάθε ενδεχόμενο», είπε.