Ένα σχετικά άγνωστο -στην Ελλάδα- superfood έχει αρχίσει και παράγεται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική επικράτεια και ειδικότερα στον θεσσαλικό κάμπο.

Πρόκειται για το μαύρο σκόρδο το οποίο αρχικά εμφανίστηκε στην Ιαπωνία, την Κορέα και την Ταϊλάνδη, κατέκτησε την Αμερική.Έχει τις ίδιες θρεπτικές και θεραπευτικές ιδιότητες με το λευκό,αλλά περιέχει διπλάσια ποσότητα αντιοξειδωτικών συστατικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η 4πλάσια συγκέντρωση ευεργετικών συστατικών, όπως Κάλιο, Νάτριο, Μαγνήσιο, Ασβέστιο αλλά και υδατοδιαλυτών αμινοξέων.

Όλα ξεκινούν από τις συνθήκες στις οποίες εκτίθεται το λευκό σκόρδο κατά την επεξεργασία του. Αρχικά τοποθετείται μέσα σε έναν ειδικό κλίβανο/θάλαμο όπου και παραμένει για διάστημα περίπου ενός μήνα.

Μέσα σε αυτό το ελεγχόμενο, τόσο από υγρασία όσο και από θερμοκρασία, περιβάλλον αλλά και από τη διαδικασία αργής ωρίμανσης και ζύμωσης, αφυδατώνεται, χωρίς όμως να ξεραίνεται, γίνεται πιο μαλακό και παίρνει το χαρακτηριστικό μαύρο χρώμα. Ωστόσο διατηρούνται όλα τα χαρακτηριστικά του λευκού σκόρδου, ενώ η γεύση του γίνεται υπόγλυκη και ελαφρώς όξινη, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι πως δεν έχει τις «αρνητικές επιπτώσεις» (μυρωδιά κλπ), κάτι που το κάνει αυτομάτως πιο φιλικό προς τον τελικό καταναλωτή.

«Το μαύρο σκόρδο είναι προϊόν μεταποίησης, το οποίο δημιουργείται μέσα από μια φυσική επεξεργασία και όχι μια ποικιλία σκόρδου όπως πολλοί πιστεύουν» δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Βασίλης Μακατός, ο οποίος διατηρεί επιχείρηση επεξεργασίας σκόρδων.

Η εταιρεία, με έδρα τον Πλατύκαμπο Λάρισας, λειτουργεί από το 1996. Πρόκειται για μια μικρή τοπική βιομηχανική μονάδα που μεταποιεί τοπικά παραγόμενα προϊόντα όπως είναι το σκόρδο, το οποίο στην περιοχή του Πλατυκάμπου καλλιεργείται περισσότερο από έναν αιώνα

Κυριότερος λόγος είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουν τα ελληνικά προϊόντα. Κάτι που φαίνεται και σε έρευνα που έχει κάνει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται πως το ελληνικό σκόρδο έχει καταταγεί πρώτο σε περιεκτικότητα κάποιων ουσιών (πχ αλισίνη), συγκρινόμενα με εκείνα της Κίνας, της Ισπανίας της Αργεντινής κλπ. Μάλιστα, δεν είναι λίγα τα εστιατόρια, που δειλά-δειλά, το εντάσσουν στις συνταγές τους, δημιουργώντας έτσι πιο «γκουρμέ» καταστάσεις όπως γράφει το ΑΠΕ- ΜΠΕ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ήδη, η εταιρεία πραγματοποιεί εξαγωγές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Αυστρία , Σλοβακία, Ιταλία, Αγγλία, Ολλανδία, Κύπρος) ενώ ετοιμάζεται να μπει και στη αγορά της Ρωσίας.