ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ερώτημα προς Κ.Βελόπουλο: Ο Ιησούς έγραψε τις επιστολές με το δεξί ή το αριστερό χέρι;

Στα άκρα ΗΠΑ – ΕΕ για το εμπόριο – Aπειλεί με δασμούς 300 δις η ΕΕ

Στα άκρα ΗΠΑ – ΕΕ για το εμπόριο – Aπειλεί με δασμούς 300 δις η ΕΕ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να δεχθούν έναν νέο κύκλο αντιποίνων δασμών αξίας ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εάν προχωρήσουν σε νέα δασμολόγηση στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, προειδοποίησε η ΕΕ.

Σε γραπτή δήλωση προς το αμερικανικό Υπουργείο Εμπορίου, οι Βρυξέλλες προειδοποίησαν ότι η επιβολή δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα «θα είναι επιβλαβής πρωτίστως για την αμερικανική οικονομία».

Σύμφωνα με το έγγραφο των 11 σελίδων, “ένας επιπλέον δασμός 25 τοις εκατό, στα αμερικανικά αυτοκίνητα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων, θα είχε, σε πρώτη φάση, αρνητικό αντίκτυπο στο αμερικανικό ΑΕΠ της τάξης των 13-14 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών οι ΗΠΑ δεν θα επηρεαστούν θετικά. “

Ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump απείλησε πρόσφατα να χτυπήσει τις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων με δασμούς 20 τοις εκατό εάν οι Βρυξέλλες δεν αφαιρέσουν εισφορές και άλλα εμπορικά εμπόδια στα αγαθά των ΗΠΑ.

Ο κ. Trump δήλωσε την Κυριακή ότι η ΕΕ ήταν «τόσο κακή» όσο η Κίνα, όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκές χώρες διαπραγματεύονταν με τις ΗΠΑ. Επιπλέον απορρίπτει ότι οι επιθέσεις του στην ΕΕ ήταν αντιπαραγωγικές και ότι θα έπρεπε να ενισχύσει τις σχέσεις με τις ευρωπαϊκές χώρες για να αντιμετωπίσει μαζί το ζήτημα του κινεζικού εμπορίου.

Μιλώντας για την “κατάσταση του αυτοκινήτου”, ο Trump είπε στο Fox News: “Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ίσως τόσο κακή όσο η Κίνα,. . . Είναι τρομερό αυτό που μας κάνουν. “

Ο αριθμός των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προσδιορίζεται από την ΕΕ είναι σχεδόν ισοδύναμος με την αξία των εισαγωγών αυτοκινήτων και εξαρτημάτων από τις ΗΠΑ, οι οποίες ανήλθαν σε 330 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017.

Σύμφωνα με το έγγραφο, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν 2,9 εκατομμύρια οχήματα, ή 26 τοις εκατό της αμερικανικής παραγωγής αυτοκινήτων, στις ΗΠΑ πέρυσι. Ακόμη και χωρίς την Chrysler, η παραγωγή των εταιρειών που ανήκουν στην ΕΕ στις ΗΠΑ “εξακολουθεί να ανέρχεται στο 16% της εθνικής παραγωγής και σε 1,8 εκατομμύρια οχήματα.” Η Επιτροπή σημείωσε ότι η Chrysler ήταν κάποτε “ένας από τους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστές” της “ευρωπαϊκής ιδιοκτησίας”.

Το έγγραφο της ΕΕ υπενθύμισε στην Ουάσινγκτον ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες που παράγουν στις ΗΠΑ συχνά εισάγουν εξαρτήματα που χρειάζονται για τα αμερικανικά τους εργοστάσια και εξάγουν επίσης μεγάλες ποσότητες του τελικού τους προϊόντος. “Οι εταιρείες της ΕΕ που εδρεύουν στις ΗΠΑ εξάγουν σημαντικό μέρος της παραγωγής τους, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου των ΗΠΑ, το οποίο αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησης”.

“Περίπου το 60% των αυτοκινήτων που παράγονται στις ΗΠΑ από εταιρείες με αποκλειστική ιδιοκτησία της ΕΕ εξάγονται σε τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ. Μέτρα που βλάπτουν αυτές τις εταιρείες θα είναι αυτοκαταστροφικά και θα αποδυνάμωναν την οικονομία των ΗΠΑ “, ανέφερε το έγγραφο. Επισημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα γίνονται ακριβότερα και πιο δύσκολα να πωληθούν.

Η Επιτροπή έχει επίσης προειδοποιήσει ότι η επιβολή δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα θα μπορούσε να προκαλέσει “αντίμετρα” από τους άλλους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ. “Ο αντίκτυπος θα επιδεινωθεί σημαντικά από τα πιθανά αντίμετρα των εμπορικών εταίρων των ΗΠΑ σε ένα σημαντικό όγκο συναλλαγών”, ανέφερε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε μια σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα οι ηγέτες της ΕΕ προειδοποίησαν ότι το μπλοκ θα ανταποκριθεί σε όλες τις αμερικανικές ενέργειες «μιας σαφούς ατζέντας προστατευτισμού». Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker αναμένεται να συναντηθεί με τον Trump στην Ουάσινγκτον αυτό το μήνα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.