Το αμερικανικό Σώμα Πεζοναυτών, ο τέταρτος Κλάδος των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, προκήρυξε διαγωνισμό για την αντικατάσταση των ραντάρ APG-73 στα αεροσκάφη F/A-18C/D για συνολικά επτά Μοίρες.

Η Raytheon και η Northrop Grumman αναμένεται να απαντήσουν εντός δύο εβδομάδων με τις προτάσεις τους για ραντάρ AESA.

Η Raytheon επιβεβαίωσε ότι θα προτείνει το ραντάρ APG-79(V)4 το οποίο σχεδίασε για τα μαχητικά F/A-18C/D «legacy Hornet». Το ραντάρ θα δοκιμαστεί εντός πέντε εβδομάδων σε αεροσκάφη του σώματος.

Η Northrop Grumman από την πλευρά της αρνήθηκε να αποκαλύψει αν θα δοκιμάσει το ραντάρ που προτείνει, το Scaleable Agile Beam Radar (SABR).

Για τη Northrop ο διαγωνισμός αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία έναντι του βασικού της ανταγωνιστή, της Raytheon. Από την άλλη η Raytheon προετοιμάζει τον αντικαταστάτη του APG-73 εδώ και μια δεκαετία.

Μια πρώτη δοκιμή του σε αεροσκάφος F/A-18C/D έγινε το 2010, αλλά δεν υπήρξε συνέχεια. Η εταιρεία πρότεινε και πάλι το APG-79(VX) το 2014 αλλά και πάλι δεν υπήρξε επιτυχία.

Η αντικατάσταση των ραντάρ APG-73 στα αεροσκάφη των Πεζοναυτών δεν εμφανίζεται στον επίσημο σχεδιασμό του Σώματος για το 2018. Ωστόσο τον περασμένο Μάρτιο εκδόθηκε RfI για την αντικατάστασή του.

Η αναβάθμιση 88 μαχητικών με ραντάρ AESA, με την αντικατάσταση να ξεκινά από το 2020 και να ολοκληρώνεται το 2022, έχει να κάνει με τις αυξημένες ανάγκες του Σώματος των Πεζοναυτών σε «αυτόνομη» κάλυψη των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων τους, πέρα από αυτή που μππορούν να προσφέρουν το Ναυτικό και η Αεροπορία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η απόσυρση των μαχητικών F/A-18C/D αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από το 2030.