Τρεις Έλληνες ναυτικοί και πιο συγκεκριμένα ο πλοίαρχος και δύο ναύτες του υπό σημαία Togo πλοίο ελληνικών συμφερόντων «Στέλιος Κ» βρίσκονται στα χέρια πειρατών.

Το ρεσάλτο έγινε στα νερά της Νιγηρίας στις αρχές της εβδομάδας ενώ το πλοίο είχε ρότα για το Λάγος. Το πλήρωμα αποτελείται από συνολικά πέντε Έλληνες ναυτικούς.

Στο πλοίο παρέμειναν ο μηχανικός και ένας ναύτης. Όταν δέχθηκε την επίθεση βρισκόταν στον Κόλπο της Γουινέας. Στους συγγενείς των ναυτικών οι εκπρόσωποι της εταιρείας τους καθησυχάζουν λέγοντάς τους ότι βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τους πειρατές μέσω διαπραγματευτεί και ότι είναι θέμα ημερών η επιστροφή των ναυτικών.

Στα νερά του κόλπου έχουν αυξηθεί τα πειρατικά κτυπήματα. .Μέσα σε τρεις ημέρες έγιναν τρία πετυχημένα ρεσάλτα. Τα άλλα δύο αφορούν την απαγωγή πέντε ναυτικών στο υπό σημαία Γκάνας φορτηγό πλοίο AM Delta και άλλους 14 από το υπό σημαία Λιβερίας δεξαμενόπλοιο έξω από το Sao Tome.

Οι πειρατικές επιθέσεις αυξάνονται στη Γουινέα και αποτελεί πονοκέφαλο για τη διεθνή ναυτιλία. Το 2020 έχουν γίνει στην περιοχή 24 επιθέσεις και πιαστεί όμηροι συνολικά 128 ναυτικοί έως τώρα.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού καταγγέλλει σε ανακοίνωση που δημοσιοποίησε πως οι συγγενείς των απαχθέντων δεν έχουν καταφέρει μέχρι εδώ να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους.

Απευθύνει έκκληση να υπάρξει άμεσα ενημέρωση των οικογενειών για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους πειρατές: «η αγωνία των συγγενών των ναυτεργατών έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της», τονίζει.

Στην ανακοίνωση της, η ΠΕΝΕΝ τονίζει πως «η ένοπλη ομάδα που απήγαγε τους Έλληνες ναυτεργάτες προσδοκά την ανταλλαγή των απαχθέντων στη βάση μιας οικονομικής συμφωνίας (λύτρα) για την απελευθέρωσή τους».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη «να πάρει πρωτοβουλία τόσο σε διεθνές ναυτιλιακό επίπεδο όσο και με τις κυβερνήσεις των χωρών όπου σημειώνονται οι επιθέσεις, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί κατά το δυνατόν αποτελεσματικά και με τον τρόπο αυτό να προστατευτεί η ζωή των ναυτεργατών, Ελλήνων και αλλοδαπών, που επανδρώνουν στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία».