Σημαντικότατες καθυστερήσεις παρουσιάζει η εργοστασιακή αξιοποίηση των 53 Leopard 2A4 της ενδιάμεσης λύσης που προγραμματιζόταν να πραγματοποιηθεί στο 304 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης (ΠΕΒ) στο Βελεστίνο του Βόλου.

Σημαντικότατες καθυστερήσεις παρουσιάζει η εργοστασιακή αξιοποίηση των 53 Leopard 2A4 της ενδιάμεσης λύσης που προγραμματιζόταν να πραγματοποιηθεί στο 304 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης (ΠΕΒ) στο Βελεστίνο του Βόλου.

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό τα άρματα έπρεπε ήδη να έχουν προωθηθεί στις  μονάδες Τεθωρακισμένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάσταση αυτή έχει ήδη δημιουργήσει προβληματισμό στο Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) καθώς οι καθυστερήσεις αυτές συνεπάγονται και καθυστέρηση στην εισαγωγή των αρμάτων σε υπηρεσία και στην επιχειρησιακή εκμετάλλευση.

Ήδη από πέρσι το Μάρτιο, το ζήτημα είχε αρχίσει να απασχολεί έντονα τους επιτελικούς φορείς του ΓΕΣ.

Μάλιστα εκείνη την περίοδο ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τεχνικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΤΧ) είχε αποστείλει έγγραφο στη Διεύθυνση Ιππικού Τεθωρακισμένων του ΓΕΣ (ΓΕΣ/ΔΙΤ) με το οποίο ζητούσε να πληροφορηθεί εάν το 304 ΠΕΒ, που είναι συγκρότημα  του Τεχνικού Σώματος (!), διαθέτει εκπαιδευμένο προσωπικό, εάν έχει παραλάβει τα ειδικά εργαλεία και τον εξοπλισμό και τέλος τα απαιτούμενα ανταλλακτικά, προκειμένου το εργοστάσιο να προβεί στις επισκευές των αρμάτων LEO 2A4!

Το πρόβλημα μεγεθύνει και η στάση της Διεύθυνσης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΔΑΩ) της ΓΔΑΕΕ η οποία αρνείται να εγκρίνει την υλοποίηση προγράμματος ΑΩ που θα κάλυπτε την εκπαίδευση του στρατιωτικού και πολιτικού τεχνικού προσωπικού.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του προγράμματος, όλο το αναγκαίο στρατιωτικό και πολιτικό τεχνικό προσωπικό επρόκειτο να μεταβεί στη Γερμανία στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας KMW ώστε να εκπαιδευτεί στην εργοστασιακή επισκευή των αρμάτων.

Αξίζει δε να επισημανθεί ότι το συνολικό κόστος μετάβασης, διαμονής, διατροφής, εκπαίδευσης και επιστροφής στην Ελλάδα θα καλύπτονταν αποκλειστικά από τη γερμανική εταιρία.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω η κατάσταση αυτή έχει καθηλώσει επιπλέον 14 άρματα Leopard 2A4 στη Γερμανία που είχαν και τις πιο σοβαρές βλάβες και τα οποία μέσω της διαδικασίας επισκευής τους θα αποτελούσαν τη φάση της επί έργω εκπαίδευση των Ελλήνων τεχνικών.

Στον αντίποδα, οι τουρκικές χερσαίες δυνάμεις, όχι μόνο έχουν παραλάβει τα 298 LEO 2A4 και 15.000 βλήματα κινητικής ενέργειας DM-63, αλλά σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις έχουν ξεπεράσει τα αρχικά προβλήματα συντήρησης και προχωρούν ταχύτατα στη μαζική αξιοποίηση του υλικού.