Το 1986 ο Ε.Σ είχε αρχίσει να αναζητεί νέο άρμα μάχης (υποψήφια ήταν τα γαλλικά ΑΜΧ-40, το γερμανικό Leopard-2 και το βρετανικό Τσιφτέιν) αλλά παρουσιάστηκαν και κάποιες προτάσεις εκσυγχρονισμού των M48A3/A5 που διέθετε σε αφθονία ο ΕΣ.

Μεταξύ 1978 και 1986 αναβαθμίστηκαν περί τα 330 Μ48 σε Μ48Α5 και 212 σε Μ48Α3, αλλά ήταν σαφές ότι χρειαζόταν «κάτι παραπάνω».

Μία από τις προτάσεις ήταν το πρωτότυπο Super M48 το οποίο είχε εκτεθεί στην Defendory ´86.

Το συγκεκριμένο, ήταν συνολικά αναβαθμισμένο Μ48, με το ΣΕΠ MOLF, αλλά και επιπλέον θωράκιση,νέο κινητήρα και κιβώτιο,νέα ανάρτηση,και άλλες επί μέρους βελτιώσεις. Το πακέτο μπορούσε να προσφερθεί και τμηματικά.

Το 1987 αποφασίστηκε η προμήθεια 390 Μ48Α5 από τα αποθέματα της αμερικανικής Εθνοφρουράς και το πρόγραμμα του νέου άρματος μάχης ματαιώθηκε.

Ομως τρία χρόνια αργότερα εκσυγχρονίστηκαν τα περισσότερα Μ48Α5 του ΕΣ με στοιχεία από την πρόταση για το Super M48, όπως το ΣΕΠ.

Μάλιστα,και ο θερμικός απεικονιστής που τοποθετήθηκε στα ελληνικά Μ48, ήταν μικρότερος από εκείνον του Super M48, 60 στοιχείων, έναντι 120 της πρότασης του Super M48

Η δικαιολογία ήταν ότι δεν επαρκούσε ο χώρος με παράλληλη διατήρηση του οπτικού αποστασιομέτρου στο οποίο ήθελε ο Ε.Σ.

Στην φωτό όμως, το Super M48 φέρει και τον απεικονιστή των 120 στοιχείων,(φαίνεται η διαφορά μεγέθους στο θωρακισμένο κάλυμμα),και το οπτικό αποστασιόμετρο,πράγμα που τεκμαίρεται από τις σχισμές στην πρόσθετη θωράκιση, εκεί ακριβώς που βρίσκονται τα κάτοπτρα το αποστασιομέτρου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μεταξύ 1992-1994, 400 Μ-48Α5 αναβαθμίστηκαν σε επίπεδο MOLF.