Αν πας σε κάποιο πολυτελές εστιατόριο με αγροτικό αυτοκίνητο, το σίγουρο είναι ότι ο παρκαδόρος θα το παραλάβει και θα το σταθμεύσει σε κάποιο χώρο που να μην είναι ιδιαίτερα ορατό στους εκλεκτούς πελάτες. Όπως καταλαβαίνετε έχει μια λογική αφού θέλει να κρατήσει σε ένα επίπεδο τη φήμη του χώρου όπου δουλεύει.

Να όμως που υπάρχουν εξαιρέσεις. Βγαίνοντας από πολυτελέστατο εστιατόριο στο Κολωνάκι, ρώτησα τον παρκαδόρο που είχε το αυτοκίνητο και αυτός μου απάντησε:

Μα φυσικά μπροστά στην είσοδο. Δεν το βλέπετε;

Και με καμάρι μου ανέφερε μέσα σε ένα λεπτό όλα όσα θα ήθελε να μάθει ο υποψήφιος πελάτης του πρώτου premium pickup της Mercedes. Αυτό που σκέφθηκα ήταν ότι θα μπορούσε να ήταν από τους καλύτερους πωλητές της γερμανικής φίρμας.

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ δεν περίμενα τέτοια υποδοχή στην Mercedes X 250d 4MATIC. Ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των δύσκολων αγοραστών της γερμανικής φίρμας αλλά αρκετά ακριβό για τα χωράφια. Γιατί η πιο φθηνή έκδοση ( Pure) με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τα 39.868 ευρώ.

Και όσο προσθέτεις σε εξοπλισμό τόσο η τιμή ανεβαίνει. Η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Mercedes στη χώρα μας εξηγεί ότι η τιμή είναι ανάλογη με τον εξοπλισμό. Και η αλήθεια είναι ότι ο εξοπλισμός, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, το λογισμικό, οι οθόνες , η ενισχυμένη καρότσα και τα διάφορα άλλα εξτραδάκια εκτοξεύουν την τιμή πάνω από τα 50.000 ευρώ. Στο τέλος του κειμένου θα δείτε αναλυτικά τις τιμές.

‘Όταν κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα με την X 250d 4MATIC στην άσφαλτο δεν αισθάνεσαι ότι οδηγείς αγροτικό αυτοκίνητο. Έχει απίθανη κύλιση. Τι γίνεται όμως όταν μπαίνεις στο χώμα; Η απάντηση έρχεται μόνη της. Απίθανη αίσθηση. Άνετη και πολιτισμένη οδήγηση ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς στο χώμα. Μόλις μάθεις τις δυνατότητες του αυτοκινήτου διαπιστώνεις ότι το χώμα είναι απλή υπόθεση με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που είναι εξοπλισμένη η X 250 d.

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα από την αρχή πρέπει να πω ότι από την πρώτη στιγμή που έγινε η συμμαχία με την Renault και την Nissan, η βάση της Mercedes X 250d 4MATIC ήταν το αξιόπιστο Nissan Navara.

H Χ 250 στήθηκε πάνω σε αυτό το μοντέλο. Το μοτέρ και το σασί είναι NAVARA . Ωστόσο οι Γερμανοί προχώρησαν το σχέδιο τους διαφορετικά. Δεν κατασκεύασαν την X 250d για αγροτικές εργασίες και δεν θέλησαν να κοντράρουν το NAVARA που θεωρείται ως εργαλείο δουλειάς.

Γιατί κακά τα ψέματα το Navara είναι ένα εργαλείο για δύσκολες αποστολές. Στην περίπτωση της Mercedes μιλάμε για ένα premium αυτοκίνητο για διαφορετική χρήση. Αποκλείεται να τη δείτε στα χωράφια να φορτώνουν την καρότσα της με πατάτες. Στην καρότσα της X 250 d μάλλον θα δείτε τζετ σκί να μεταφέρονται σε κάποιο τουριστικό θέρετρο. Το «αστέρι» έχει άλλη αποστολή γι αυτό και το κοινό του είναι περιορισμένο.

Στο εσωτερικό

Το ταμπλό είναι γνώριμο και μοιάζει με αυτό των σεντάν μοντέλων της Mercedes. Ο κλασσικός πίνακας οργάνων και η οθόνη δεν διαφέρουν από τα Ι.Χ μοντέλα. Επίσης υπάρχει πολυχειριστήριο ανάμεσα στις εμπρός θέσεις και την αιωρούμενη οθόνη στο πάνω μέρος του ταμπλό. Υπάρχει ακόμη η κεντρική λεπτή οθόνη των 7 ιντσών, το περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο μαζί με το touchpad στη βάση της κεντρικής κονσόλας και ο πίνακας οργάνων με την ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών των 5,5 ιντσών.

Η διαφορά που φαίνεται αμέσως από έναν ιδιοκτήτη αυτοκινήτου Mercedes είναι τα σκληρά πλαστικά. Αλλά αυτό δεν έγινε τυχαία ούτε για οικονομία. Χρησιμοποίησαν σκληρά πλαστικά για να δώσουν ύφος στην σκληρή προσωπικότητα της X 250d.

Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά όμως δεν λείπουν δερμάτινες επενδύσεις στις ταπετσαρίες, τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα-θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, η κάμερα των 360 μοιρών και η ενσωματωμένη πυξίδα στο επάνω δεξί τμήμα του κεντρικού καθρέφτη.

Η κάμερα των 360 μοιρών που είναι εφοδιασμένη η X 250d είναι απαραίτητη για την ασφαλή οδήγηση. Όταν ο οδηγός ανεβαίνει μια επικίνδυνη πλαγιά η χρήση της κάμερας στους μπροστινούς τροχούς διευκολύνει αφάνταστα.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα και έχουν σωστή πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες δεν θα διαμαρτυρηθούν ούτε για την άνεση ούτε για τα αναπηδήματα στην off road κίνηση που για την περίπτωση στις μεσαίες κολόνες έχουν τοποθετηθεί χειρολαβές.

Μου άρεσε ιδιαίτερα το μικρό πίσω παραθυράκι που ανοίγει ηλεκτρικά και είναι ίσως και η σημαντική διαφορά στο πίσω μέρος με το Navara.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό της X 250 d 4MATIC Progressive υπάρχει ένας πετρελαιοκινητήρας Euro 6 Gr.των 2.3 λίτρων, που αποδίδει 190 PS στις 3.750 σ.α.λ.. Ο πετρελαιοκινητήρας που ζυγίζει 2.234 κιλά έχει γραμμική λειτουργία και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic . Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε το πόσο άψογα συνδυάζονται.

Η μετάδοση φυσικά είναι 4X4, το μεταξόνιο είναι 3.250 mm. Η ροπή του 450 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ.

Μπορώ να πω ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση. Οι εργοστασιακές μετρήσεις είναι 7,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 207 γρ./χλμ. Ο δικός μας μετρητής «έγραψε» 8.8 λίτρα με κίνηση όμως στο κέντρο της Αθήνας. Το μεγαλύτερο διάστημα κινήθηκα με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Ελάχιστα κινήθηκα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Αν παρατηρήσετε στον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένδειξη για κίνηση τους δύο τροχούς, κίνηση με 4Χ4 (θέση 4H) και για τις πολύ δύσκολες καταστάσεις η (θέση 4L) δηλαδή κίνηση με κοντές σχέσεις. Για να σκαρφαλώνετε εύκολα σε βουνά με μεγάλη κλίση τα συστήματα Hill Descent Control και Hill Start Assist θα σας βοηθήσουν αφάνταστα.

Οι διαφορές με το NAVARA φαίνονται στο εσωτερικό. Οι Γερμανοί έβαλαν τη δική τους σχεδιαστική σφραγίδα και έδωσαν σημασία σε λεπτομέρειες. Μπορεί να μην δείτε την Χ-Class στους αγρούς. Ίσως και να μην την δείτε και στο Κολωνάκι παρά το κομψό της παρουσιαστικό. Και αυτό γιατί το σύνολο είναι πληθωρικό.

Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύτηκα σε πολλά σημεία να περάσω ανάμεσα στα δεξιά και αριστερά παρκαρισμένα αυτοκίνητα ενώ το παρκάρισμα ήταν αδύνατον. Πρώτον γιατί οι ελεύθεροι χώροι ήταν για κανονικά ΙΧ και δεύτερον γιατί οι μανούβρες ήταν απαγορευτικές. Επίσης το τιμόνι που είναι σχετικά βαρύ σε χαμηλές ταχύτητες δυσκολεύει τον οδηγό στις μανούβρες.

Το μήκος της Mercedes X 250d 4MATIC που δοκιμάσαμε είναι 5.340 χλστ., το πλάτος 1.920 χλστ. και το ύψος 1.920 χλστ.

Η καμπίνα είναι διπλή, ταξιδεύουν άνετα τέσσερα άτομα ( και πέντε αλλά στριμωγμένα). Το μπροστινό κομμάτι του αυτοκινήτου δένει αρμονικά με την καρότσα. Το δικό μας αυτοκίνητο είχε ράγες οροφής, πλευρικά σκαλοπάτια, χρωμιωμένες χειρολαβές στις πόρτες. Τα πίσω κρύσταλλα ήταν φιμέ. Στις φωτογραφίες θα παρατηρήσετε ότι άλλες είναι με τα σκαλοπάτια για να επιβιβάζονται πιο εύκολα οι επιβάτες και άλλες φωτογραφίες είναι χωρίς τα πλευρικά σκαλοπάτια που βγήκαν για τις ανάγκες της φωτογράφισης. Είχαμε την πιο ακριβή έκδοση της Mercedes X 250d με τα σχετικά λογότυπα στο πίσω μέρος της πόρτας. Στις άκρες της βρίσκονται τα κάθετα λεπτά φωτιστικά σώματα.

Η καρότσα

Η επιφάνεια φόρτωσης είναι 2,48 τετραγωνικά μέτρα, το μήκος της είναι 1.587 χλστ. και το πλάτος της φτάνει στη βάση της καρότσας τα 1.560 χλστ.. Πιο μέσα διακρίνονται οι θόλοι των τροχών. Η Mercedes X 250d αντέχει φορτίο 1,1 τόνων. Η ικανότητα ρυμούλκησης είναι 3,5 τόνοι. Αν παρατηρήσετε στα πλαϊνά της καρότσας υπάρχουν τέσσερις γάντζοι πρόσδεσης, οι οποίοι είναι συρόμενοι πάνω στις πλευρικές ράγες .

Η ανάρτηση

Η ανάρτηση έχει μεγάλη διαδρομή. Αυτό βοηθάει στο πέρασμα πάνω από εμπόδια. Η απόσταση της από το έδαφος βρίσκεται στα 202 χλστ. Αν κινηθείτε γρήγορα σε δρόμο με νεροφαγώματα η άλλου είδους λακκούβες μπορεί να μην καταλάβει τίποτα ο οδηγός, οι πίσω όμως επιβάτες θα ταλαιπωρηθούν. Η γωνία προσέγγισης των 29 μοιρών, η γωνιά ράμπας των 20,4 μοιρών και η γωνία απομάκρυνσης των 24 μοιρών.

Το καλό είναι ότι δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι , κραδασμοί στο τιμόνι η στον λεβιέ ταχυτήτων. Είναι μελετημένο και αυτό το διαπιστώνεις γιατί δεν υπάρχουν αναπηδήσεις παρά τη μεγάλη καρότσα. Νομίζεις ότι οδηγείς ένα SUV και όχι ένα pickup. Σημαντικό ρόλο παίζει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το πλαίσιο τύπου σκάλας της X250 d.

Τιμές

PURE: Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα . Η βασική τιμή των Pure εκδόσεων ξεκινά από τα 35.024 και φθάνει τα 39.868 ευρώ και είναι για τις δικίνητες εκδόσεις.

PROGRESSIVE: Εδώ οι τιμές ξεκινούν από τα 39.581 ευρώ και φθάνουν τα 42.781 ευρώ.

POWER:

28 για την πισωκίνητη έκδοση των 163 ίππων (X 220 d), με την τετρακίνητη (X 220 d 4MATIC) να ανεβαίνει στα € 37.255. Εκείνη με τους 190 ίππους,

Με την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο (X 250 d 4MATIC) οι τιμές ξεκινούν από τα 46.988 ευρώ και ανεβαίνουν στα 48.013 ευρώ.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον κινητήρα Euro 6 Gr. III των 2.298 κ.εκ που αποδίδει 190 PS, στην έκδοση PROGRESSIVE αλλά παραφορτωμένο σε καλούδια είναι και το πιο ακριβό. Η λιανική τιμή προ φόρων είναι 39,432 ευρώ, ο Φ.Π.Α. (24%) φθάνει τα 9,463 ευρώ, το Ε.Τ.Τ. (8%) είναι 3,154.57 ευρώ και στο τέλος ραμμένο το κοστούμι όπως εσείς το επιθυμείτε η τελική τιμή φθάνει τα 52,050 ευρώ

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!