Nέος παίκτης στην αγορά μας από την Κίνα, το Jaecoo 7 SHS είναι ένα plug-in hybrid SUV που δεν στερείται ατού για να πείσει τον Ευρωπαίο πελάτη, πέρα από την ελκυστική τιμή.
Η Jaecoo, μαζί με την Omoda, είναι μία από τις μάρκες του κινεζικού ομίλου Chery, ο οποίος έκανε στις αρχές του χρόνου την είσοδό του στην Ελλάδα. Στην ελληνική αγορά, την αντιπροσώπευση και διανομή των Jaecoo και Omoda έχει αναλάβει η O&J Automotive Ελλάς, αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς που αντιπροσωπεύει τις Mercedes-Benz και smart στην Ελλάδα.
Το κόμπακτ οικογενειακό Jaecoo 7 το δοκιμάσαμε τον περασμένο Απρίλιο στην τετρακίνητη, 100% θερμική παραλλαγή του. Και πλέον ήγγικεν η ώρα να το αξιολογήσουμε στην έκδοση plug-in hybrid και να δούμε τι αξίζει πραγματικά σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό, όπου οι «σταρ» του 2025 ονομάζονται Volkswagen Tiguan, Volvo XC60, BYD Seal U και Ford Kuga.
Με μήκος 4,50 m, πλάτος 1,86 και ύψος 1,68 m, το Jaecoo 7 SHS ανήκει στην κατηγορία των C-SUV και βασίζει τον σχεδιασμό του σε απλές γραμμές, καθαρούς όγκους και κάμποσα έντονα σχεδιαστικά στοιχεία. Πρώτα απ’ όλα, η τεράστια μάσκα με τις κάθετες γρίλιες που έρχεται σε έντονη αντίθεση με τα πολύ λεπτά φώτα ημέρας, των οποίων το μοτίβο σε σκακιέρα προσφέρει ιδιαιτερότητα στην εμφάνιση.
Τα κύρια φώτα βρίσκονται χαμηλότερα, ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα, ακριβώς πάνω από τα ανοίγματα που κατευθύνουν τον αέρα σαν «κουρτίνα» γύρω από τους εμπρός τροχούς. Το προφίλ είναι λιτό, με διακριτικά φουσκωμένα φτερά, αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και αιωρούμενη οροφή, χάρη στις μαύρες κολόνες παρμπρίζ και πίσω παραθύρου. Οι ζάντες με τις πέντε ακτίνες και με την κλειστή σχεδίαση συμβάλλουν σε αυτή την αίσθηση ρευστότητας, με την ελαφριά κλίση της οροφής προς τα πίσω να προσθέτει μια νότα δυναμισμού.
Το πίσω μέρος, πιο ουδέτερο, διαθέτει φωτεινή λωρίδα σε όλο το πλάτος, επάνω από την αναγραφή «JAECOO» στο κέντρο, καθώς και τα φλας και τα φώτα όπισθεν στις άκρες, όλα τοποθετημένα σε διαφανές πλαίσιο. Κάποιοι μπορεί να διακρίνουν μια ελαφριά ομοιότητα με το Range Rover Evoque… αλλά ας πούμε ότι συνολικά το αποτέλεσμα είναι συνεκτικό και αρκούντως διαφορετικό έτσι ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Η πρώτη πραγματική έκπληξη έρχεται από το εσωτερικό του κινεζικού SUV, που διαθέτει καμπίνα λιτή, κομψή και πολύ καλοφτιαγμένη. Συνδυάζοντας μαλακά και σκληρά υλικά, κάποια μάλιστα ανακυκλωμένα, αναδύει αίσθηση προφανούς ποιότητας, που επιβεβαιώνεται και στην αφή. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ενισχύει αυτή τη θετική εντύπωση, παρόλο που δεν είχαμε στα χέρια μας την τοπ έκδοση Exclusive με δυνατότητα επιλογής 128 χρωμάτων.
Όπως συχνά συμβαίνει με τους κατασκευαστές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, το ταμπλό κυριαρχείται από μια μεγάλη κεντρική οθόνη. Κάθετη, με διαγώνιο 14,8 ιντσών, διαθέτει υψηλή ανάλυση και κομψά γραφικά, αν και τα μενού -παρότι πλήρη- δεν είναι πάντα ιδιαίτερα διαισθητικά, παρόλο που εμπνέονται ξεκάθαρα από το σύστημα της Tesla.
Ευτυχώς, η διάταξη αφήνει μόνιμα διαθέσιμη μια μπάρα με άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Μια απλή «σάρωση» με το δάχτυλο από πάνω προς τα κάτω, αλά smartphone, εμφανίζει σύνοψη των συντομεύσεων, όπως την απενεργοποίηση ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Έξυπνο! Από την άλλη, δεν μπορούν να αποθηκευτούν σε ένα προφίλ οδηγού, ορισμένες παράμετροι οδήγησης, όπως το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, οπότε πρέπει να ρυθμίζονται εκ νέου κάθε φορά που ξεκινάς.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr