To Mazda6e αποτελεί τη φυσική συνέχεια του Mazda6. Ενός μοντέλου που σε τρεις γενιές έχει γράψει πάνω από πέντε εκατομμύρια πωλήσεις. Εκ των οποίων, το ένα εκατομμύριο αφορούν την ευρωπαϊκή αγορά.
Στη νέα αυτή εποχή για το μοντέλο, η Mazda δεν ακολούθησε τη σχεδιαστική τάση των ημερών, δημιουργώντας ένα ακόμη SUV. Στα 105 χρόνια της ιστορίας της άλλωστε, έχει δείξει την ξεχωριστή αυτοκινητική της αντίληψη. Εξελίσσεται μεν βάσει της εποχής, όπως μας έδειξε με το Mazda MX-30 και αργότερα με το MX-30 R-EV -range extender με περιστροφικό wankel- το κάνει όμως με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο ή -αν προτιμάτε, με τη δική της τέχνη. Ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους που διαχρονικά κατασκευάζει εξαιρετικά αυτοκίνητα.
Το Mazda6e τοποθετείται σε μια κατηγορία με λίγους αλλά πολύ ικανούς παίκτες: Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 6, Volkswagen ID.7, BYD Seal. Κι αυτό από μόνο του αποτελεί μια ιντριγκαδόρικη συνθήκη. Αναντίλεκτα όμως, η μεγαλύτερη πρόκληση σχετίζεται με το κατά πόσο το νέο 6e παραμένει πιστό στη φιλοσοφία «Jinba Ittai» (οδηγός και αυτοκίνητο σε απόλυτη αρμονία) και στο «Mazda» DNA του. Μιας και το 6e αποτελεί προϊόν συνεργασίας ανάμεσα σε Mazda και Changan.
Σχεδιαστικά, είναι από τα μοντέλα που σε κερδίζουν χωρίς να κραυγάζουν. Και με την υποκειμενική γνώμη του γράφοντος, είναι μια από τις πιο όμορφες και καλοσχηματισμένες μπερλίνες, ηλεκτρικές και μη, που θα συναντήσεις σήμερα στην ελληνική αγορά.
Το εμπρός μέρος είναι επιθετικό, με τη μεγάλη μαύρη μάσκα να κερδίζει τις εντυπώσεις. Όμορφη λεπτομέρεια το φωτιζόμενο περίγραμμα που καταλήγει στα μακρόστενα φώτα σαν να τα αγκαλιάζει. Κάτω από τη μάσκα βλέπουμε την ενεργή γρίλια, δεξιά και αριστερά της οποίας υπάρχουν δύο κάθετοι αεραγωγοί που διευκολύνουν τη ροή του αέρα.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από, κομψές, καθαρές και ρευστές γραμμές, πλήρως ευθυγραμμισμένες με τη σχεδιαστική φιλοσοφία KODO -η ψυχή της κίνησης. Δημιουργώντας την εντύπωση πως το Mazda6e κινείται ακόμη κι όταν είναι σταματημένο. Το επιμηκυμένο καπό, η χαμηλή γραμμή οροφής και οι προσεκτικά ζυγισμένες αναλογίες που ταιριάζουν ιδανικά με τον όγκο του αυτοκινήτου δίνουν στο Mazda6e μια κομψή και συνάμα σπορτίβ κορμοστασιά που παραπέμπει σε κουπέ. Στις λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει συγκαταλέγονται οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και οι χωνευτές χειρολαβές.
Η μοντέρνα εικόνα της ιαπωνικής μπερλίνας ολοκληρώνεται με τη σχεδίαση του πίσω μέρους. Τα στρογγυλά φώτα LED που είναι ακροβολισμένα στον προφυλακτήρα ενώνονται με μια ενιαία μπάρα LED που χαρίζει στο 6e μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν επίσης πως αντί για το σήμα αναγράφεται ολογράφως το όνομα «Mazda». Πάνω από τα φώτα βλέπουμε την ενεργή αεροτομή, η οποία ανοίγει πάνω από τα 90 km/h και κλείνει όταν πέσεις κάτω από τα 50 km/h.
Με μήκος που φτάνει τα 4,92 m, το πλάτος τα 1,89, το ύψος τα 1,48 m, το μεταξόνιο του Mazda6e φλερτάρει με τα 2,9 m. Καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την άνεση της καμπίνας μιας και δύο ενήλικοι θα ταξιδέψουν με πραγματικά τεράστιο χώρο για τα πόδια. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μάλιστα, μπορούν να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του κλιματισμού αλλά και το σκίαστρο της πανοραμικής ηλιοροφής. Οι ψηλότεροι δεδομένα θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω χώρο για το κεφάλι και θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στο μπες/βγες λόγω της κουπέ γραμμής της οροφής.
Το πλάτος της καμπίνας είναι τέτοιο που θα επιτρέψει τη μεταφορά και τρίτου ενήλικου, με τις φυσιολογικές παραχωρήσεις εξαιτίας του κάπως στενού μεσαίου εδράνου. Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά, το πάτωμα είναι ανασηκωμένο με αποτέλεσμα να χρειάζεται να σηκώσεις λίγο πιο ψηλά τα γόνατά σου. Συνθήκη όμως που δεν επηρεάζει τη συνολική άνεση του Mazda6e.
To σοβαρότερο μειονέκτημα σχετίζεται ξεκάθαρα με το πορτμπαγκάζ. Τα 337 lt (466 lt μέχρι την οροφή) είναι επίδοση που δεν ταιριάζει σε μια μπερλίνα που πλησιάζει τα πέντε μέτρα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το το Tesla Model 3 φτάνει τα 594 lt, το VW ID.7 τα 532 lt, το Hyundai Ioniq 6 τα 401 lt και το BYD Seal τα 400 lt. Είναι επίσης σχετικά ρηχό αλλά το εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το ενιαίο δάπεδο και το ηλεκτρικό άνοιγμα της πέμπτης πόρτας θα βοηθήσουν την κατάσταση. Τις εντυπώσεις διασκεδάζει εν μέρη το frunk χωρητικότητας 72 lt που εκτός από τα καλώδια φόρτισης θα μπορέσει να φιλοξενήσει μερικές μικρές τσάντες.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr