Υπάρχουν αυτοκίνητα που ονειρεύεσαι να αποκτήσεις κι εκείνα που μπορείς να αποκτήσεις. Κάπως έτσι είναι η περίπτωση του νέου Renault 5 Ε-Tech που μας εντυπωσίασε πρώτα με την εμφάνισή του στο Σαλόνι της Γενεύης 2024 και στη συνέχεια οδηγώντας το στη Νίκαια τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου.
Ένα αυτοκίνητο που γοητεύει τους πάντες -ή σχεδόν όλους- αλλά όχι απαραίτητα στον βαθμό που να δικαιολογούνται οι €32.900. Με τη μικρή και πιο οικονομική έκδοση των 120 ίππων, με τη μικρότερη μπαταρία, έχουμε τώρα στα χέρια μας το «R5 του λαού». Τρόπος του λέγειν, αφού και πάλι απαιτούνται τουλάχιστον €26.900 -χωρίς την κρατική επιδότηση βέβαια. Ωστόσο, η διαφορά των 6.000 ευρώ από την αμέσως επόμενη έκδοση μπορεί να αποδειχθεί πειστική για κάποιους.
Παραμένοντας πιστή στο πρωτότυπο του 2021, η έκδοση παραγωγής του Renault 5 E-Tech διατηρεί ένα νεό-ρετρό σχεδιαστικό ύφος, με πολλές αναφορές στο ορίτζιναλ R5.
Το νέο R5 E-Tech διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο με μήκος που περιορίζεται κάτω από τα τέσσερα μέτρα -3,92 m για την ακρίβεια. Από τη μια λοιπόν, είναι 40 πόντους παραπάνω από το ορίτζιναλ R5, αλλά και μικρότερο από τα περισσότερα σύγχρονα σουπερμίνι, όπως για παράδειγμα τα 4,05 m ενός Clio.
Ανεξάρτητα από την έκδοση, το R5 E-Tech φορά ζάντες 18 ιντσών, έστω και με τάσια στη βασική έκδοση Evolution. H δικιά μας που βλέπετε, με τις αλουμινένιες 18άρες, είναι η έκδοση techno που ξεκινά από τις €29.400.
Αν και ακριβότερο από ένα Clio, το R5 E-Tech κάνει κάποιες παραχωρήσεις σε υλικά: Σκληρά πλαστικά κάνουν έντονη την παρουσία τους στην καμπίνα, χωρίς όμως να προκαλούν ενόχληση.
Το εσωτερικό ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Renault, με ουρανό επενδυμένο και καθίσματα με το χαρακτηριστικό μοτίβο «H» που παραπέμπει στo R5 Turbo. Στην έκδοση Techno, η ταπετσαρία θυμίζει τζιν και είναι ιδιαίτερα κομψή. Παρόλα αυτά, ο συνολικός τόνος του εσωτερικού είναι αρκετά σκοτεινός, και τα μικρά σε εμβαδό παράθυρα δεν αφήνουν πολύ φως να μπει στην καμπίνα. Ένα χαρακτηριστικό που έρχεται σε αντίθεση με το ορίτζιναλ R5 -κι άλλα μοντέλα της εποχής. Βλέπετε, οι προδιαγραφές ασφαλείας τότε ήταν πολύ πιο χαλαρές και επιεικείς. Επιπλέον, δεν υπάρχει πανοραμική ή ανοιγόμενη ηλιοροφή διαθέσιμη στον εξοπλισμό.
Το ταμπλό έχει νέο σχεδιασμό και την όμορφη υφή στην έκδοση Techno, αλλά δυστυχώς λείπουν οι χειρολαβές συγκράτησης. Θετική εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη φυσικών κουμπιών για τον κλιματισμό, κάτι όλο και πιο σπάνιο στις μέρες μας. Ωστόσο, οι πολλαπλοί μοχλοί πίσω από το τιμόνι -όπως ο λεβιές ταχυτήτων και ο δορυφόρος του ηχοσυστήματος- ίσως προκαλέσουν σύγχυση στους νιόφερτους στο οικοσύστημα «Renault».
Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά σουπερμίνι που έχουμε οδηγήσει και που κατά πλειονότητα εντυπωσιάζουν με την ευρυχωρία τους, στο R5 δεν συμβαίνει το ίδιο. Ίσως επειδή βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small, που προέρχεται από τη γνωστή CMF-B του Clio. Ο χώρος για τα γόνατα πίσω είναι περιορισμένος και ο πέμπτος επιβάτης θα ταλαιπωρηθεί.
Το δάπεδο πίσω είναι αρκετά ψηλό λόγω της μπαταρίας και τα προσκέφαλα περιορίζουν (πολύ) την ορατότητα προς τα πίσω. Να σημειώσουμε επίσης ότι δεν υπάρχουν χώροι για μικροπράγματα πίσω, ούτε εσοχές που να επέχουν θέση υποβραχιονίου. Η μόνη παρηγοριά είναι η παρουσία μιας πρίζας 12V ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr