Χαράς ευαγγέλια για τους λάτρεις του Dacia Duster. Αφού οι δύο υβριδικές του εκδόσεις θα αποκτήσουν επιπλέον ισχύ, χωρίς αυτό να συνοδεύεται από αντίστοιχου ποσοστού αύξηση στην κατανάλωση.
Όταν δοκιμάσαμε πρόσφατα την ήπια υβριδική έκδοση των 130 ίππων, αξιολογήσαμε ότι ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 lt «παρέχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων ευχάριστη απόδοση. Όχι τόσο στη δυνατή εκκίνηση από στάση όσο στις ρεπρίζ, ακόμη και από τριψήφια ταχύτητα».
Κάτι που αναμένεται να είναι ακόμα πιο έντονο τώρα, αφού το σύνολο κέρδισε 10 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τυποποιημένη κατανάλωση που ανακοινώνει η ρουμανική εταιρεία είναι ταυτόσημη με της απερχόμενης έκδοσης.
Το κορυφαίο φουλ υβριδικό μοντέλο των 140 ίππων είναι ο μεγάλος κερδισμένος. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του αυξήθηκε από τις 1,2 στις 1,4 kW και η συνολική ισχύς θα ανέρχεται πλέον στους 155 ίππους.
Έχουμε δοκιμάσει την παλιά διάταξη στο Jogger και οι εντυπώσεις μας ήταν κολακευτικές. Αναμένουμε ακόμα καλύτερη απόδοση. Τι γράφαμε τότε: «Στην πράξη το υβριδικό σύνολο με τους 140 συνολικά ίππους ενισχύει τον οικογενειακό χαρακτήρα του Jogger προσφέροντας θετικό τράβηγμα και καλύτερη απόκριση από τις συμβατικές εκδόσεις».
Να σημειωθεί ότι ούτε εδώ υπάρχει διαφοροποίηση στην κατανάλωση, ενώ οι εκπομπές CO₂ έχουν μειωθεί κατά 7 g/km. Δυστυχώς δεν έχει ανακοινωθεί αύξηση της ισχύος στην έκδοση διπλού καυσίμου με το 1.000άρι μοτέρ. Που είναι η πιο καλοπουλημένη στην Ελλάδα.
Αλλαγές υπάρχουν και στον εξοπλισμό. Με τη Dacia να εισάγει νέες επενδύσεις καμπίνας για τα εξοπλιστικά επίπεδα Journey του Duster. Καθώς και μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 -αντί 17- ιντσών για την έκδοση Extreme.
Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων Journey και Extreme θα περιλαμβάνεται πλέον και το προσαρμοζόμενο cruise control.
Τα πραγματικά καλά νέα όμως αναμένονται μέχρι το τέλος της χρονιάς. Όπου το δημοφιλές Dacia Duster θα προσφέρεται με τον συνδυασμό που όλοι περιμέναμε: Την υβριδική τεχνολογία με το αυτόματο κιβώτιο θα πλαισιώσει κατανάλωση υγραερίου. Κάτι που θα ρίξει πολύ χαμηλά το κόστος κίνησης.
Κερασάκι στην τούρτα: Η τετρακίνηση. Ωστόσο, δεν θα είναι μηχανική με κεντρικό άξονα. Αλλά την κίνηση των πίσω τροχών θα πραγματοποιεί ηλεκτροκινητήρας.