Η ECOSHIFT αποτελεί ένα τολμηρό εγχείρημα του Ομίλου Π. Πετρόπουλος, στα 102 χρόνια ιστορίας του, σηματοδοτώντας τη στροφή από την αποκλειστικά εμπορική δραστηριότητα στην ελληνική παραγωγή υψηλής ποιότητας, με επίκεντρο τη μικροκινητικότητα, τη βιώσιμη ενέργεια και την τεχνολογική καινοτομία.
Ιδρύθηκε το 2023, με έδρα στη Μεταμόρφωση Αττικής, και συνολική επένδυση €10 εκατ. -με την πλειονότητα του κεφαλαίου να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης- και σήμερα λειτουργεί ως ένα σύγχρονο βιομηχανικό οικοσύστημα με ελληνική ταυτότητα και εξαγωγικές φιλοδοξίες.
Στην καρδιά αυτής της μετάβασης βρίσκεται το NOOS: το πρώτο 100% ηλεκτρικό σκούτερ που έχει σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Το project συγκέντρωσε Έλληνες μηχανικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό -ανάμεσά τους και ο Ηλίας Νασιόπουλος, με εμπειρία στη Formula 1- και πέτυχε την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, ανοίγοντας επίσημα τον δρόμο για την κυκλοφορία του σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.
Το NOOS ξεχωρίζει για τον φουτουριστικό σχεδιασμό και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Διαθέτει κεντρική οθόνη LCD 8″ με τεχνολογία 4G, υποδοχή SIM και συνδεσιμότητα με smartphone, ενώ εξοπλίζεται με keyless σύστημα εκκίνησης, USB θύρα και γάντζο αποθήκευσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι της Bosch, ενσωματωμένος στον πίσω τροχό και κατασκευασμένος αποκλειστικά για το NOOS. Αποδίδει ισχύ 5 kW (6,8 ίπποι) και κατατάσσεται στην κατηγορία L3, δηλαδή ισοδύναμο με μοτοσυκλέτα 125 cc. Μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα κατηγορίας Α1 ή αυτοκινήτου (Β). Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Dynamics). Στο Eco η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 km/h για μέγιστη αυτονομία, ενώ στο Dynamics αποδίδεται πλήρως η ισχύς και η τελική φτάνει τα 80 km/h.
Η αυτονομία του ανακοινώνεται στα 60 km με μία μπαταρία και στα 131 km με δύο, σύμφωνα με τον κύκλο WMTC. Οι μπαταρίες είναι επίσης σχεδιασμένες από την ECOSHIFT, αφαιρούμενες και επαναφορτίζονται σε οικιακή πρίζα μέσω φορτιστή. Κάθε μπαταρία ζυγίζει 12 kg και έχει χωρητικότητα 2,2 kWh. Το έξυπνο λογισμικό του NOOS διαβάζει σε πραγματικό χρόνο αν το μοντέλο φέρει μία ή δύο μπαταρίες, ποια είναι πιο φορτισμένη ή πιο «κουρασμένη» και προσαρμόζει την ενεργειακή διαχείριση για βέλτιστη απόδοση. Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr