Η ελληνική αγορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, εισέρχεται πλέον σε μια πιο ώριμη και ρεαλιστική φάση.
Από τις πρώτες, ακριβές και συχνά εξειδικευμένες προτάσεις των δεκάδων χιλιάδων ευρώ, περνάμε σταδιακά σε πιο προσγειωμένα, χρηστικά και προσιτά μοντέλα που απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό.
Η ωρίμανση της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τη μείωση του κόστους των πρώτων υλών και της παραγωγής, φέρνει την ηλεκτροκίνηση ολοένα πιο κοντά στην καθημερινότητα του μέσου οδηγού. Παρά το γεγονός ότι οι επιδοτήσεις παραμένουν σημαντικός παράγοντας, πλέον το πραγματικό στοίχημα αφορά το συνολικό κόστος χρήσης και την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών. Τα νέα EV καλούνται να αποδείξουν ότι μπορούν να ενταχθούν ομαλά στον αστικό ιστό, προσφέροντας πρακτικότητα και άνεση, χωρίς να απαιτούν σημαντικoύς συμβιβασμούς από τον χρήστη.
Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, τρεις νέες αφίξεις στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον. Με αρωγό δε, τη νέα κρατική επιδότηση που ανακοινώθηκε πρόσφατα, τιμολογούνται πολύ κοντά στις €20.000. Το γαλλικό Citroën ë-C3, το κορεατικό Hyundai Inster και το κινεζικό BYD Dolphin Surf διαφοροποιούνται σε μέγεθος και φιλοσοφία, ωστόσο μοιράζονται τον ίδιο στόχο: Να φέρουν την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στην καθημερινότητα περισσότερων οδηγών, προσφέροντας τιμή, χώρους και αυτονομία που δεν τρομάζουν. Παρότι δεν ανήκουν ακριβώς στην ίδια κατηγορία, με διαφορές σε μήκος και σχεδιασμό, η κοινή τιμολογιακή αφετηρία και ο αστικός χαρακτήρας τα καθιστούν ιδανικά για να μπουν στο μικροσκόπιό μας. Και η αφετηρία αυτή φέρνει να αντιπαράθεση τις εξής εκδόσεις: Dolphin Surf Comfort, ë-C3 YOU! και Inster 49 kWh 115 PS.
Ξεκινώντας από το Citroën ë-C3, έχουμε να κάνουμε με μια πρόταση που αντιπροσωπεύει και σημαντικό συμβολισμό για τη γαλλική εταιρεία. Αποτελεί το πρώτο της ηλεκτρικό που σχεδιάστηκε εξαρχής με γνώμονα τη χαμηλή τιμή για να αναχαιτίσει την ασιατική εισβολή. Τοποθετείται επί της ουσίας στην καρδιά της B κατηγορίας, όντας μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του και πιο κοντά σχεδιαστικά στη φιλοσοφία των SUV, χωρίς όμως να χάνει την ταυτότητά του ως σουπερμίνι. Έχει μήκος 4,01 m και ύψος 1,57 m, τιμές που το φέρνουν ελάχιστα κάτω από τα B-SUV, με καλή απόσταση από το έδαφος (16,3 πόντους), κάτι που βελτιώνει την είσοδο/έξοδο και την ορατότητα.
Σε επίπεδο εμφάνισης το ë-C3 δείχνει μοντέρνο, με έντονες ακμές, ψηλή κορμοστασιά και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες όπως τα ξεχωριστές φωτιστικές μονάδες LED εμπρός και τους τονισμένους προφυλακτήρες. Παράλληλα, σε μια κίνηση που υπογραμμίζει τη σημασία του μοντέλου για τη Citroën, ήταν το πρώτο που λάνσαρε το ανανεωμένο σήμα της μάρκας στη μάσκα.
Σε σύγκριση με τα άλλα δύο, το BYD Dolphin Surf ξεχωρίζει εμφανισιακά, έχοντας την πιο χάτσμπακ σιλουέτα, χωρίς τις SUVίστικες πινελιές που χαρακτηρίζουν τα άλλα δύο. Ο σχεδιασμός του δεν περνά απαρατήρητος, όντας πλούσιος σε αιχμηρές γραμμές με πινελιές που είτε δεν κρύβουν την ασιατική του καταγωγή είτε υιοθετήθηκαν για λειτουργικούς λόγους. Όπως π.χ., το μεγάλο χείλος εκφυγής που επιμηκύνει τη γραμμή της οροφής και βελτιώνει τη ροή του αέρα για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Προερχόμενο από μια μάρκα που γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη και εξάγει τεχνολογία που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε προνόμιο μόνο των premium ευρωπαϊκών εταιρειών, το Surf αποτελεί μια μικρότερη και πιο προσιτή εκδοχή του Dolphin. Με πιο νεανικό χαρακτήρα.
Με μήκος 3,99 m, μεταξόνιο 2,50 και πλάτος 1,72 m, το Dolphin Surf πλησιάζει σε διαστάσεις το ë-C3, που μετρά μήκος 4,01 m και μεταξόνιο 2,54 m, αν και είναι ελαφρώς πιο μαζεμένο σε μήκος και ύψος. Σε σύγκριση με το Hyundai Inster, που έχει μήκος 3,82 m και μεταξόνιο 2,58 m, το Dolphin Surf δεν δίνει, τουλάχιστον οπτικά, την αίσθηση ενός τόσο μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr