Οι Έλληνες αγοραστές έχουν στην καρδιά τους το Suzuki Jimny. Το σκληροτράχηλο ιαπωνικό off-roader αντιμάχεται για περισσότερα από 25 χρόνια τη φυτεμένη πέτρα των ελληνικών βουνών. Αντίστοιχη λατρεία υπάρχει και στον υπόλοιπο πλανήτη, όπου πολλοί θα προτιμούσαν να υπήρχε και έκδοση pick-up.
Οι φήμες για ένα «φορτηγάκι» βασισμένο στο Jimny εμφανίστηκαν νωρίς στη ζωή του μοντέλου, ειδικά αφότου η Suzuki αποκάλυψε το πρωτότυπο Jimny Sierra Pickup Style στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019. Οι ενθουσιώδεις το εξέλαβαν ως μια πολλά υποσχόμενη ένδειξη για το τι θα μπορούσε να ακολουθήσει.
Δυστυχώς, αυτή η αισιοδοξία έχει πλέον ξεθωριάσει. Ο αρχιμηχανικός της Suzuki, Takamitsu Sasaki, δήλωσε σε αυστραλιανό μέσο ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Κινητικότητας της Ιαπωνίας ότι ένα pick-up Jimny δεν βρίσκεται πλέον στην ατζέντα.
Πέρα από το περιορισμένο ενδιαφέρον της αγοράς, ο Sasaki επεσήμανε και τις τεχνικές προκλήσεις που συνεπάγεται η προσαρμογή της πλατφόρμας για ένα πραγματικό pick-up.
«Αν επρόκειτο να κατασκευάσουμε ένα φορτηγό Jimny, θα έπρεπε να το κάνουμε πολύ ανθεκτικό, κι αυτό είναι πολύ δύσκολο», είπε. «Για να μπορεί να δεχθεί μεγάλο φορτίο στο πίσω μέρος, πρέπει να ενισχύσουμε σημαντικά το πλαίσιο».
Ακόμα κι αν η Suzuki επέλεγε να ενισχύσει το πλαίσιο, το pick-up πιθανότατα θα χρειαζόταν περισσότερη ισχύ και κυρίως ροπή από τον τρέχοντα ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,5 lt. Με 102 ίππους και μόλις 130 Nm στις 4.000 rpm, το συγκεκριμένο μοτέρ θα ήταν οριακό για μεγάλα φορτώματα.
Όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα μιας έκδοσης υψηλότερης ισχύος, ο Sasaki απέρριψε την ιδέα. Πριν από λίγα χρόνια, η Suzuki εξέταζε ένα ηλεκτρικό Jimny και μάλιστα είχε διατυπώσει σχέδια για μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση για την Ευρώπη, η οποία θα μπορούσε να ξεπεράσει το θερμικό μοντέλο σε επιδόσεις.
Ωστόσο, τα σχέδια άλλαξαν στα τέλη του 2024, όταν ο πρόεδρος Toshihiro Suzuki αναγνώρισε ότι το πρόσθετο βάρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα υπονόμευε τον ουσιώδη χαρακτήρα του θρυλικού μοντέλου.
Παράλληλα, μείωσε τις προσδοκίες για μια υβριδική έκδοση, σηματοδοτώντας ότι το Jimny θα παραμείνει προς το παρόν αποκλειστικά εσωτερικής καύσης.
Ως εκ τούτου, όποιος επιθυμεί Suzuki Jimny με καρότσα, μπορεί για την ώρα να φτιάξει ένα… μόνος του.