Αφότου έχασε το χειροκίνητο κιβώτιο, το VW Golf GTI έχει χάσει μέρος της δημοτικότητάς του, καθώς τα μικρά θερμικά hot hatch βλέπουν τη ζήτησή τους να μειώνεται συνεχώς. 

Οι αυστηροί κανονισμοί εκπομπών της ΕΕ και οι αυξημένοι φόροι κάνουν τη συγκεκριμένη κατηγορία όλο και λιγότερο βιώσιμη. Παρ’ όλα αυτά, η Volkswagen δεν έχει σκοπό να εγκαταλείψει τον εμβληματικό χαρακτήρα του GTI.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Nürburgring, ο CEO της VW, Thomas Schäfer, διαβεβαίωσε ότι το GTI θα εξακολουθήσει να πωλείται και μέσα στη δεκαετία του 2030, πιθανώς με κάποιο βαθμό εξηλεκτρισμού. Η μετάβαση αυτή ίσως περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα, όπως έχει ήδη εφαρμοστεί στο GTE, το οποίο χρησιμοποιεί θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων μαζί με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 19,4 kWh. Το GTE αποδίδει 272 ίππους, σε σύγκριση με τους 300 του GTI Clubsport και τους 325 του Golf GTI Edition 50.