Επιστρέφει οριστικά ο δακτύλιος στην ζωή μας από τις 25 Οκτωβρίου.

Με κάποιες όμως σημαντικές διαφοροποιήσεις αφού τα νέας τεχνολογίας «καθαρά» αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο κέντρο.

Συγκεκριμένα τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα plug-in υβριδικά, τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο και ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 6 και εκπέμπουν έως 120 γρ. CO2 θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα στο νέο Δακτύλιο χωρίς κανένα περιορισμό. Ουσιαστικά μιλάμε για αυτοκίνητα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά τον Σεπτέμβριο του 2015. Για τα οχήματα που κινούνται και με υγραέριο ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο αλλά μάλλον θα επιτραπεί η είσοδος σε όσα φέρουν εργοστασιακά συστήματα υγραεριοκίνησης και πληρούν βέβαια την οδηγία ρύπων Euro 6.

Όλα τα υπόλοιπα οχήματα θα εισέρχονται στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών.

Αυτές ήταν οι τελικές προτάσεις που υποβλήθηκαν και αναμένουμε την απόφαση του Μαξίμου για το ποιες θα ισχύουν.

Οι προτάσεις κατατέθηκαν μετά από πολύωρη τηλεδιάσκεψη στην οποία συμμετείχαν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Δήμος Αθηναίων αλλά και η Περιφέρεια Αττικής.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο Δακτύλιο όπου ευνοούνται τα οχήματα που δεν εκπέμπουν καθόλου ή εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους ώστε να μειωθούν οι τιμές των επικίνδυνων ρύπων που καταγράφονται στο Κέντρο της Αθήνας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αλλά και να μειωθεί η κίνηση των οχημάτων που τις τελευταίες ημέρες καταγράφει ρεκόρ ανόδου.

Στο νέο Δακτύλιο περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ’ εξαίρεση κίνηση εντός του κέντρου και αυστηροποιείται το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων.

Ωστόσο ο νέος Δακτύλιος δεν σταματά εδώ καθώς η πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων έχει αποφασίσει να ορίσει νέα γεωγραφικά όρια. Αν και τα παραπάνω συμπληρωματικά μέτρα δεν επιφέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα τότε θα εξεταστεί σοβαρά η θέσπιση διοδίων ή sticker για την είσοδο των ΙΧ στο κέντρο της πόλης με απώτερο στόχο να δημιουργηθούν κάποια έσοδα ώστε να χρηματοδοτηθεί μια νέου τύπου απόσυρση που παρουσίασε το Newsauto.gr.

Επίσης θα συγκροτηθεί μια ειδική Τεχνική Επιτροπή για τον Δακτύλιο και ένας Φορέας Παρακολούθησης σε συνεργασία με Συγκοινωνιολόγους ώστε να βρεθούν οι καλύτερες εφικτές λύσεις τόσο για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και της κίνησης των οχημάτων στον αστικό ιστό.

Τέλος συζητήθηκε και προτάθηκε η κατασκευή μιας online πλατφόρμας στην οποία τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και οι Αρχές θα μπορούν να βλέπουν online τις εκπομπές CO2 όλων των οχημάτων αλλά και σε ποια κατηγορία ρύπων ανήκουν (το λεγόμενο Euro).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Να υπενθυμίσουμε πως τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 ανέρχονται σε πάνω από 531.000 μονάδες, τα ελαφρά φορτηγά σε 39.042 μονάδες, τα φορτηγά από 3,5 έως και 8 τόνους σε 735, τα φορτηγά άνω των 8 τόνων σε 2.148 μονάδες και τέλος τα λεωφορεία που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 ανέρχονται σε 1.477 μονάδες